sobota 10. augusta 2013

Vampýrska akademie 6 - Poslední oběť (Richelle Mead)

Originálny názov - Vampire academy - Last sacrifice
Séria - Vampýrska akademie
Diel - šiesty
Vydavateľstvo - Domino
Rok vydania - 2011
Väzba - brožovaná
Počet strán - 368

Anotácia
Rose Hathawayová sedí v cele smrti a čeká na popravu za vraždu, kterou nespáchala. Před krutým osudem ji zachrání kamarádi a ona se ocitá na útěku. Společně se svou láskou Dimitrijem a dalšími přáteli se snaží nalézt jediného člověka, který ji může spasit.
Její nejlepší kamarádka Lissa se ji snaží zachránit tím, že se uchází o královský trůn. K dosažení nesnadného cíle však musí nalézt ztraceného sourozence, a to je velmi nesnadný a nebezpečný úkol. Lissa a její přátelé musí najednou spoléhat na dávné nepřátele a začít pochybovat o těch, kterým dříve věřili...
Teď se opravdu rozhoduje o všem... Kterou ze svých lásek si Rose zvolí za životního partnera: Dimitrije, nebo Adriana? Co všechno bude muset Rose obětovat pro záchranu své kamarádky? A neztratí během toho všeho jedna druhou?

Obálka
Modelka na obálke a mi nepáči. Má síce pekné pery, ale strašne ma irituje ten jej nos. Okej uznávam, toto asi znelo trochu povrchne, ale čo môžete na obálke, kde je len tvár, komentovať okrem modelky?

Postavy
Rose som už v minulých dieloch ospevovala a inak to nebude ani tu. Ja neviem, proste je to jedna z najlepších hrdiniek, o akých som čítala. A verte mi, nebolo ich málo. V podstate jej môžem vytknúť len jednu vec. Koho si vybrala... (SPOJLER!) No dobre, nebudem klamať ani nič zastierať, predsa všetci vieme, že Adrian bude v Pokrvných putách so Sydney (čo si rozhodne neviem predstaviť), takže je to celkom logické. Áno, Dimitrija som odkedy sa zmenil na strigoja (áno, viem že nedrovoľne, čítala som to, ale v tomto prípade je to úplne jedno) vôbec nemusela a hoci mi Adrian bol sympatický už odzačiatku, ale až po tej udalosti (premene... čo to budem stále opakovať?) som sa stala team Adrian a preto som bola v siedmom nebi, keď sa dali dokopy. A hoci som vedela, ako to skončí, ich vzťah som si užívala. Hovorte mi čo chcete, aj tak si myslím, že sa Adrian hodí k Rose lepšie ako Dimitrij. Ten bol často k Rose hnusný a príšerne mi liezol na nervy, zatiaľ čo Adrian by spravil pre Rose čokoľvek. A ona ho len využila.Jednou z najúžasnejších postáv bol Rosin otec Abe. Áno, rýchlo sme všetci pochopili, odkiaľ Rose zdedila svoj zmysel pre humor a potrebu odpovedať aj v tých zlých chvíľach sarkasticky poprípade nejakou trefnou ale nemiestnou vtipnou poznámkou. Ale späť k nemu. Abe je presne taká postava, aké mám rada. ,,Dcéro moje. Je ti osmnáct a už si byla obviněná z vraždy, pomáhala si zločincům a zabilas víc strigojů, než většina strážců za celý život vůbec viděla. Nemohl bych na tebe být pyšnější." Abe proste tú sériu ešte viac oživil.
Kto ma ale fakt prekvapil, tak to je Lissa. Hoci mi nikdy nejako nevadila, ani som nebola jej veľká fanúšička. Ale tuto bola... iná. Nespoliehala sa len na Rose, ale bojovala sama za seba. No, ono vlastne nemala veľa možností, keďže 95% knihy spolu ani neboli. Ale chápete, čo myslím, nie? Proste kandidovať v osemnástich na kráľovnú je obrovská zospovednosť (a svojim spôsosobom aj hlúposť). Ale Lissa to zvládla skvelo. Normálne ju za to obdivujem.
A čo ešte... Christian tu je úžasný rovnako ako v predchádzajúcich dieloch, čo ma vlastne ani neprekvapuje. Eddie je tu stále veľmi milý, Sidney je.. no proste Sidney a Jill v tomto diely dospela.

Môj názor
Tak, toto je posledný diel Vampýrskej akadémie a poviem vám... som rada. Áno, séria bola úžasná, jedna z najlepších aké som čítala a predsa si myslím, že mohla mať kľudne také štyri diely. Malo to síce skvelý, strhujúci a zaujímavý príbeh aj tu, v šestke, nebolo to ako povedzme, Upírske denníky, ktoré niekto píše... ja neviem, asi z nudy.
Napriek tomu sa mi do toho chcelo už tak menej a aj ma to miestami viac nudilo. To, že som to čítala dva týždne, zatiaľ čo ostatné diely som prečítala za dva dni (no, aspoň som ostala pri tých dvojkách) neriešim. To bol taký dovolenkový režím, moc sa mi nechcelo, napriek tomu, že som si naivne so sebou niesla aj Nespútanú... No, to už je jedno. Napriek tomu sa do spin-offky Pokrvné putá s radosťou pustím pri prvej príležitosti, pretože budem rada sledovať ďalší osud mojich milovaných postáv. No dobre, prekukli ste ma. Ale je tam Adrian, tak čo čakáte? Spomínala som, že som sa pri nejakých častiach nudila. Akých? Tak napríklad časti s Udržovatelmi, ktorí boli taký klan a žili "sto rokov za opicami". Nerobím si srandu, oni nemali elektriku a dokonca podaktorí žili aj v jaskyniach! Ale páčilo sa mi na nich, že to neboli sebeckí, rozmaznaní kráľovskí, že žili normálne aj s ľuďmi (nie s darcami). To bolo také ich jediné plus.
Richelle je skvelá spisovateľka, ktorá rozhodne vie zaujať svojich čitateľov. To nemôže poprieť ani človek, ktorý jej knihy nečíta. Napriek tomu sa mi koniec moc nepáčil. Nehovorím teraz o Rose a jej milostnom živote, ale o tom zvyšku. Totižto to celé skončilo tak, ako som čakala a neprekvapilo ma to. Teda až na Tatianinho vraha. Tú osobu som v žiadnom prípade nepodozrievala, ale dávalo to zmysel. Ale vedela som, že je to niekto, koho dobre poznáme. Teraz by som si asi mala ísť zviazať ruky za chrbtom, aby som vám neprezradila ešte viac, ale hádam postačí sľub, že už končím.
Uff... Aj vám sa zdá, že som sa tak akosi rozpísala? No, trochu som sentimentálne pospomínala aj na predchádzajúce diely a zhrnula tu celú sériu. No a povedzme, že za tie dva týždne som toho nahromadila naozaj dosť. Musím však povedať, že najlepšie boli rozhodne prvé tri diely, potom sa to trošku pokazilo. Dimitrijovou premenou, lebo príbeh už potom nikdy nebol ako predtým.



Kam ďalej?

2 komentáre:

  1. Ja som tvrdila, že je lepší pre Rose, až kým som sa nedostala k pokrvným putám. Prisahám, keby sa tie knihy dali jesť, tak všetky tri diely z BL mám už dávno v žalúdku, len aby som bola k Adrianovi bližšie. :D Tuším by som si mala dať re-reading, už mi akosi chýba :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adriana milujem!!!! Dimitriho som mala rada, ale Adrian bol vždy môj miláčik. Naopak, mne sa nikdy nehodil pre Rose, lebo bolo zjavné, že si ho neváži tak, ako by mala a jediná, čo sa k nemu hodí...som ja :) ale nie, robím si srandu. Je dobré, že Adrian dostal šancu ešte v BL, ale škoda, že táto série nie je ani s polovice taká dobrá, ako VA. :( Škoda toho Adriana. Zaslúžil by si viac.
    Ako si vravela, že ťa bavili prvé diely, ja som to mala naopak. Na sériu som sa plne nažhavila až od tretieho dielu, aby som bola presnejšia, od konca tretieho, nemusím hádam hovoriť prečo a ostatné som už zhltla na jeden šup.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.