sobota 27. júla 2013

Vampýrska akademie 3 - Stínem políbená (Richelle Mead)

Originálny názov - Vampire academy - Shadow kiss
Séria - Vampýrska akademie
Diel - tretí
Vydavateľstvo - Domino
Rok vydania - 2010
Väzba - brožovaná
Počet strán - 322

Anotácia
Vlády se ujímá jaro a Rose Hathawayová by se měla připravovat na maturitní zkoušku. Jenže od nedávného smrtícího souboje se Strigoji se necítí zrovna nejlépe. Trpí nočními můrami, duši jí zaplavuje temný smutek a předznamenává cosi zlověstného. Rose dobře ví, že jí není dovoleno milovat jiného strážce. Že musí především chránit Lissu, poslední princeznu z rodu Dragomirů. Jenže když přijde na krásného Dimitrije Belikova, některá pravidla se prostě musí porušit! Rose své nejlepší kamarádce Lisse lže o svém vztahu k Dimitrijovi, ale jejich přátelství se nyní ocitá v ještě větším ohrožení než kdy předtím. Nesmrtelní vampýři se chtějí pomstít za to, co jim Rose nedávno provedla. Ve strašlivé bitvě, která předčí i nejhorší noční můru, se Rose bude muset rozhodnout mezi dvěma lidmi, na nichž jí záleží nejvíc. Bude ale její volba znamenat, že přežije jen jeden z nich? A pokud ano, bude to Lissa, nebo milovaný Dimitrij?

 Obálka
Tak táto obálka sa mi z celej série páči najmenej. Tá baba, ktorá obálke dominuje mi je totiž desne nesympatická, Ono to možno je len svetlom, lebo nie je škaredá ako taká, ale jej ružová pokožka spolu s líčením je skrátka des. Ale ten chlapík vzadu nevypadá najhoršie. A tiež sa mi páči tá fialová,

Postavy 
Nestihla som nejako zmeniť svoj názor na postavy od predchádzajúcich dielov. Akurát Mia tu bola celkom zlatá. Christian tu bol stále zlatý, Dimitri(j) a Adrian ešte viac, o Rose si stále myslím, že je skvelá, akurát mi tu vadilo, že mala kopu tajomstiev pred Dimitrijom (grrr! Dimitrij! Dimitri je lepšie!) a Lissou. Tá mi stále nijako neprekáža, ale ani ju nejako neobľubujem. Ale chýbal mi Mason. Áno, objavoval sa tam síce ako duch, ale bola ho proste veľká škoda. A Eddie tu bol milý. Tak v tejto knihe naozaj nebola postava, ktorú by som nejako nemala rada, ak teda nepočítam strigojov.
Môj názor
Je neskutočná škoda, že české vydanie nie je tak krásne, ako to slovenské. Okrem toho bolo čudné, čítať to zrazu v češtine. Ale rýchlo som si zvykla.
Spočiatku sa mi zdala kniha slabšia. Nie, neľakajte sa, nemyslím to všeobecne. Tá kniha nedokáže byť slabá. Myslela som to len vrámci série. Ale nakonci som svoj názor rýchlo zmenila. Stále nechápem, čo to bolo a ako to mohla Richelle urobiť. Vypadala som pri čítaní asi ako tá ženská vpravo :D Skoro som pri tom plakala. Mňa to strašne prekvapilo, lebo ja som nič také proste nečakala.
A myslím, že nemusím znova písať, že Richelle píše úplne skvele a udrží vás v napätí až do konca. VA/UA je oficiálne jednou z mojich najobľúbenejších sérii.



Kam ďalej?

4 komentáre:

  1. Ten konec.... Já myslela, že se zblázním! A další díl jsem četla až za čtyři měsíce :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ti nezavdim, to cakanie by ma zabilo, ja som rada, ze som to citala hned ;)

      Odstrániť
  2. Ten konec.. wow něco lepšího jsem snad ani nečetla :D, byla jsem ráda, že jsem se dostala ke knížce skoro hned jinak bych se asi zbláznila, musela jsem předtím přečíst jednu knížku ale vydržela jsem to a jsem za to ráda :). Nejlepší série co jsem četla :-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa VA páčila, ale nemôžem povedať, že by to bola najlepšia séria... Ale trojka bola rozhodne naj :)

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.