sobota, 12. januára 2013

Vykúpenie (Lauren Kate)

Originálny názov - Rapture
Diel - štvrtý
Vydavateľstvo - IKAR
Rok vydania - 2012
Väzba - pevná
Počet strán - 296

Anotácia
Lucin a Danielov čas sa neodvratne míňa ako piesok v presýpacích hodinách. Na to, aby zastavili Lucifera, potrebujú nájsť miesto, kde na Zem dopadli anjeli. Temné sily ich stále prenasledujú a Daniel nevie, či to dokáže – žiť len pre to, aby znova a znova Luce stratil. A predsa spolu čelia ťažkému súboju, na ktorého konci ležia mŕtve telá... a anjelský prach. Obete budú veľké. Srdcia zničené. Luce odrazu vie, čo musí prísť. Osud jej určil byť s niekým iným než s Danielom. Kliatba, ktorú spolu znášali, sa vždy týkala len jej – a lásky, ktorú zavrhla. Všetko závisí od jej rozhodnutia. Kto v boji o Luce vyhrá? Prekvapujúce rozuzlenie očarujúcej série Padlí anjeli. Nebesá už nemôžu viac čakať!

Postavy
Po Billovi som už teraz nebol veľmi dôverčivá k novým postavám, hoci si to možno nezaslúžili. Napr. Profesorovi Mazottovi alebo Dee.
A Váhy ma strašne, neuveriteľne rozčuľovali. Naivní, sprostí tupci, ktorí si mysleli, že majú svet pri nohách, že všetko čo robia je správne.
Luce. Teraz už bola naozaj silnejšia a jej myšlienkové pochody mi už tak neliezli na nervy. Proste teraz bola v pohode. Nebola z nej ďalšia Bella. A Daniel tiež. Konečne sa mi podarilo obľúbiť si ho... takže skvelé, že sa to podarilo aspoň v poslednom diele. A neboli tam ani tie strašné strašne srdcervúce časti.
Len som celkom nepochopila, že Luce z ničoho nič zmenila názor na Cama. Bez nijakých tých podnetov alebo tak. Nechápala som úplne, čo ju k tomu viedlo, veď dovtedy ho nenávidela.

Koniec a všetko ostatné, čo sa toho týka
Nie, nebudem spojlerovať, skôr tu vypíšem svoje pocity.
Obete. Všetky ciele si vyžadujú obete a hoci aj tuto boli veľké, predsa len neboli také, ako som čakala, takže ma to tak nesklamalo. Prvých 80 strán bolo nudných a sklamalo ma to. Potom sa to ale našťastie rozbehlo a bolo to na úrovni ostatných kníh, hoci o čosi náboženskejšie. Ale uznávam, že miestami som mala dojem, akoby som sledovala úplne iný príbeh ako ten o Luce a Danielovi, ale nejaký iný, ktorý som nečítala.
Koniec mi však začiatok vynahradil.
Koniec - tri veci. Prvá - skvelé, úžasné, hoci nie veľmi prekvapivé , lebo to patrilo aj k mojim alternatívam, hoci za iných okolností. Druhá - fakt nemám slov (a to sa veľmi často nestáva! :D) Tretia, a teda úplný koniec dopadol podľa mňa katastrofálne. Jeden z najhorších koncov, aké som podľa mňa čítala. Ok, je to len môj názor a ak vy máte iný, ja vám ho nebeirem. Niekomu sa to možno môže zdať roztomilo romantické alebo tak nejak ale hentak to rozhodne skončiť nemalo! Som myslela, že to skončí v stave v akom to bolo pri prvej veci. Hento bolo hrozné, hrozné, hrozné!!! Čo to Lauren/Lucy/Daniel urobili?
Ešte stále sa spamätávam (a to som to dočítala včera večer).

Môj názor
Asi sa tu nedočítate súvislého textu, budú to len akési moje myšlienky v bodoch.
Na Vykúpenie som sa veľmi veľmi tešila.
Ak ste to čítali, všimli ste si ten preklep v prológu? Ja hneď. Vo Vášni, keď písali o Páde, tak tam boli stovky, tisícky anjelov. A v prológu Daniel povedal, že vyše sto miliónov.
Uznávam, že hoci to bolo miestami až presladené (a aby bolo jasné, ja nie som veľká romantička :D) tak tuto mi to absolútne nevadilo. Proste to tam sedelo.
A vôbec mi neprišlo, že prešlo v knihe len deväť dní.


Kam ďalej?

3 komentáre:

  1. Teším sa na túto knihu ! Veľmi čítala som všetky predošlé diely a som vážne zvedavá :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vykúpenie je fakt najlepšia časť tejto série. A po prečítaní sa mi na túto sériu tak zmenil názor, že ju už milujem! :D
    Tak tie tri fázy záveru boli podľa mňa v konečnom dôsledku.. úžasné.. síce sa mi akosi nepáčilo to, čo Lauren z Luce spravila - že je (bola) tým, kým/čím je. Aj keď to naznačila na konci Vášne..
    Druhú fázu som už viac-menej vedela a to od náznaku vo Vášni, keď sa Luce dotkla kamennej ruky Billa a pocítila zvláštne teplo. Jedna krátka veta a ja už poznám koniec Vykúpenia :D
    A tretia fáza záveru.. no pri poslednej vete mi vyhŕkla slza.. najprv som nevedela, či sa mi záver páči alebo nie.. ale aj keď je krutý, mne sa páči, lebo má také čaro.. len nechápem, že si akože Arriane, Annabelle a Roland pri nebeskom špehovaní nevšimli, že sa Luce v práčovni rozpráva s NÍM??
    A tiež sa mi to s tými 9 dňami nezdá. Súženie má toľko isto strán a tam prešlo 28 dní.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)