nedeľa 29. októbra 2017

Poviedky, ktoré sa podobajú ako vajce vajcu | Letní dny a noci

Autor – Leigh Bardugo, Nina LaCour, Libba Bray, Francesca Lia Block, Stephanie Perkins, Tim Federle, Veronica Roth, John Skovron, Brandy Colbert, Cassandra Clare, Jennifer E. Smith, Lev Grossman
Originálny názov – Summer Days & Summer Nights
Vydavateľstvo – CooBoo
Rok vydania – 2017
Počet strán - 406
Hodnotenie na Goodreads – 3,57/ 6 272

Anotácia
Možná za to můžou ty dlouhé a líné dny, nebo je to možná to teplo, co lidi dohání k šílenství. Ať tak či tak, léto je tím správným časem na lásku. Letní dny a noci vám přináší 12 kouzelných prázdninových políbení od těch nejznámějších young adult autorů. Vytáhněte svou plážovou stoličku a nasaďte si sluneční brýle, máte před sebou dvanáct příběhů, ze kterých sálá letní nálada a do kterých se zamilujete. 
Pro fanoušky Dárku z pravé lásky, milovníky léta a čtenáře Stephanie Perkinsové!

***

V podstate mám rada poviedkové zbierky (aj keď by som to mala už asi prehodnotiť). Síce sa mi nikdy nepáčia všetky poviedky, ale niektoré sú vždy skvelé. Obzvlášť keď mám medzi autormi niekoľkých obľúbencov. V tomto prípade to boli Stephanie Perkins a Cassandra Clare, ale tiež autori, ktorých knihy mám veľmi vysoko na svojom tbr ako Leigh Bardugo.

Hlava, šupiny, jazyk, ocas (Leigh Bardugo) - Toto bola jedna z mojich najočakávanejších poviedok v tejto zbierke a moje prvé stretnutie s tvorbou Leigh Bardugo. Poviedka sa začala fantasticky, potom to bolo miestami dosť pomalé a rozťahané. Bolo to však unikátne, páčil sa mi nápad aj jej štýl písania. Rozhodne sa teším na jej knihy - 4*

Konec lásky (Nina LaCour) - Taká klasická roztomilá poviedka, ale pre zmenu s lesbickou tématikou (a s matematikou - nič nemôže byť dokonalé). Proste milé, sladké a letné - 4*

Poslední bitva v krváku (Libba Bray) - Proste nie, to som vzdala veľmi rýchlo. Moc divné. - DNF

,,A nejsi zrovna skromná."
,,No, je těžký být skromný, když je někdo tak dobrý jako já."

Zvrácená rozkoš (Francesca Lia Block) - O tejto autorke som nikdy ani nepočula a tak som nevedela, čo od poviedky čakať. Odpoveď je nič. Nečakajte nič. Milión zbytočných informácií, autorka postavám ani mená nevymyslela (volala ich písmenami) a hlavná postava bola asi nesvojprávna, lebo jej kamaráti museli hovoriť, čo robiť. Strašná blbosť. - 1*

Za devadesát minut zabočte na sever (Stephanie Perkins) - Toto bola klasická Stephanie. Milé, zlaté, vtipné... a predsa som sa na nej zasekla na vyše mesiaca. Nevadí. Je však jedna z mála poviedok, ktoré za prečítanie stoja, hoci tiež nemusela byť tak rozťahaná... - 4*

Suvenýry (Tim Federle) - Sladké, ale nudné. Nezaujala ma žiadna z postáv, čistý priemer. Viac k tomu asi nemám čo povedať. - 3*

Setrvačnost (Veronica Roth) - Jedna z mála poviedok, ktoré ma skutočne prekvapili. Po Zárezoch smrti som od Veronici nič nečakala, ale toto sa mi páčilo. Asi najlepšia, čo tu bola. Trochu mi pripomínala knihy More happy than not a They both die at the end od Adama Silveru. - 4,5*

Milostný labyrint (John Skovron) - Tak toto bolo dobré! Nie ani toľko príbeh, ako štýl písania autora (ďalší, o ktorom som nikdy predtým nepočula). Dalo sa s tým stotožniť a bolo to vtipné. Akurát koniec mi to trochu pokazil, lebo mi prišlo, že tam nebol žiaden vývoj. Poznali sa dva dni, ehm. - 4*

,,Láska je to nejhorší,co se lidem může přihodit. Dělá z nich pitomce."

Hodně štěstí a na shledanou (Brandy Colbertová) - Tak toto bola strašne... obyčajná poviedka, absolpútne ničím zaujímavá. Nezaujímave postavy, príbeh. Fakt strašne obyčajné. - 2*

Zbrusu nová atrakce (Cassandra Clare) - Ďalší lunapark. Yay! *irónia*. Na druhej strane Cassie píše skvelo a až na to prostredie sa mi to celkom páčilo. Rozhodne mal koncept potenciál (len nebol naplno využitý). Ale démoni boli super! -  3* 

Tisíc způsobů, jak by se to všechno mohlo pokazit (Jennifer E. Smith) - Milujem názov tejto poviedky! Celá ja. Žiaľ, to je jediná pozitívna vec, čo o tejto poviedke môžem povedať. Nah. Moc sladké, moc obyčajné, moc nudné. - 1,5*

Mapa perfektních maličkostí (Lev Grossman) - Táto poviedka sa od ostatných líšila... a predsa mi prišla úplne rovnaká. Aspoň bola dobre napísaná. - 2*


Aby som to zhrnula, táto kniha už asi mala ísť mimo mňa. Moc sladké, moc obyčajné a absolútne nič mi to nedalo. Áno, niektoré sa mi páčili, ale keď sa na to spätne pozerám, zapamätám si asi len  tú od Leigh Bardugo. Keby tie ostatné ani nečítam, nebola by to pre mňa vlastne žiadna strata. 
V knihe mi chýbali zaujímavé postavy, nejaké výzvy a podobne. Tu bol vždy sladký, dobrý chlapec (ja chcem bad boyov, alebo aspoň postavy s hĺbkou) a sladké, dobré dievča (alebo dve postavy rovnakého pohlavia, ale princíp je úplne rovnaký) a tak okrem dvoch poviedok mali všetky úplne rovnakú šablónu. Dalo by sa povedať, že trištvrte poviedok bolo rovnakých a menili sa len schopnosti autora. Navyše tak polka poviedok sa odohráva v lunaparkoch, zábavných parkoch a podobne (v skutočnosti ich nebolo tak veľa, ale pripadá mi to tak). To na originalite tiež moc nepridáva. To nejaký súkromný ostrov je moc mainstream?!
Asi som na to už stará. 
Mimochodom, knihu som čítala vyše dva a pol mesiaca a to jej k plusom tiež nepridáva (hej, dva mesiace z toho som bola vo Švédsku, kde nebolo veľa času, ale nebola na to ani chuť... zatvorila som to zvyčajne hneď potom, ako som to otvorila.)
Priemerné hodnotenie všetkých poviedok je 2,75 a zaokruhlujem nadol.

Ale musím pochváliť obálku, ktorá je naživo riadne pekná. Tá modrá a žltá v kombinácii so zlatou sa ukázala ako skvelá kombinácia. Len škoda, že toto očarenie trvá len kým knihu neotvoríte, lebo tie slnká vnútri sú neskutočne gýčové a hnusné divné. Menej je viac!


Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros media.
Môžete si ju objednať napríklad TU.

Kam ďalej?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.