sobota 4. februára 2017

Rozhovor s Taniou del Rio

Začiatkom decembra vydavateľstvo Albatros vydalo skvelú middle grade s názvom Warren Trinásty a Vševidiace oko. Pre mňa bola táto kniha naozaj veľmi príjemným prekvapením. Absolútne dokonalé ilustrácie, skvelý príbeh a je to jedna z tých middle-grade, ktorá nie je určená len pre deti, ale užijú si ju aj starší čitatelia. Mimochodom, moju recenziu nájdete TU a kniha tento mesiac vyjde aj v Čechách vo vydavateľstve Paseka pod názvom Warren XIII. a Vševidoucí oko
A keďže sa mi tá kniha naozaj páčila, rozhodla som sa osloviť autorku a požiadať ju o rozhovor. Bola naozaj moc zlatá a ja som rada, že som mala tú príležitosť vyspovedať ju :) 

1. Môžete sa predstaviť mojim čitateľom?
Ahojte! Som Tania del Rio a som autorka Warrena Trinásteho a Vševidiaceho oka. Predtým, než som začala písať knihy, písala som a ilustrovala komiksy. Pracovala som napríklad pre Archie Comics, Marvel a ďalšie. Momentálne žijem v Los Angeles v Kalifornii s mojim snúbencom a dvoma psami. Medzi moje hobby patrí čítanie, bicyklovanie a jedenie rôznych druhov jedál, ktoré Los Angeles ponúka (moja obľúbená je čína.)

2. Čo vás inšpirovalo k napísaniu vašich kníh? 
Koncept Warrena pôvodne vytvoril ilustrátor Will Staehle, ale obaja sme sa inšpirovali viktoriánskou dobou. Osobne ma tiež inšpirovali práce Roalda Dahla a Hayao Miyazaki. Páči sa mi, keď sú knihy pre deti temné, ale nápadité.

3. Kedy ste začali písať? A čo vás priviedlo ku komiksom? 
Príbehy som písala, odkedy som bola dieťa. Odjakživa som čítala veľa kníh, tak to nejako prišlo s tým. Čítala som aj veľa komiksov, ale nemyslela som si, že by som mohla nájsť prácu, ktorá sa ich týka, pretože je tam naozaj veľká konkurencia. Nakoniec som šla na umeleckú školu študovať animáciu, lebo mi to prišlo ako múdrejší výber mojej kariéry. Irónia je, že som si nebola schopná nájsť prácu v tomto odvetví, ale v komiksoch áno. Prihlásila som sa do jednej súťaže a upútala pozornosť spoločnosti Archie Comics, kde mi ponúkli prácu po tom, čo videli moju prácu. 

4. Vašim klientom je tiež Marvel. Čo ste pre nich robili? 
Napísala som krátky príbeh založený na postave menom Arana, ktorá je niečo ako latino-americká ženská verzia Spidermana. Bola to zábava. A tiež som ilustrovala jeden komediálny príbeh. 

5. Kto sú vaši obľúbení autori?
Počas dospievania bol jedným z mojich najobľúbenejších autorov Roald Dahl. V súčastnosti sú to George R. R. Martin, J.K. Rowling, Karen Russell, Jane Austen, Lev Grossman, Elena Ferrante a mnohí ďalší.

6. Píšete teraz niečo ďalšie? 
Rada by som napísala ďalšie diely Warrena, mám už nápad na tretiu knihu. Tiež píšem middle grade o troch kamarátov, ktorí sa ocitnú vo svete ovládanom zvieratami.

7. Ako by ste popísali svoju knihu, aby ste prilákali viac čitateľov?
Moje knihy sú síce pre deti, ale myslím, že môžu zaujať čitateľov všetkých vekových kategórií. Moje príbehy a postavy sú temné a bizarné. Ak ste fanúšikom Tima Burtona či Lemonyho Snicketta, zrejme si užijete aj Warrena. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.