štvrtok 15. decembra 2016

Middle-grade pre každého | Warren Trinásty a Vševediace oko

Autor – Tania del Rio, Will Staehle
Originálny názov – Warren the 13th and The All-Seeing Eye
Séria – Warren Trinásty
Diel – 1/2
Vydavateľstvo – Albatros
Rok vydania – 2016
Väzba – hardcover
Počet strán - 224
Hodnotenie na Goodreads – 4,02/ 664

Anotácia
Zoznámte sa s Warrenom Trinástym.
Je to malý osamelý hotelový sluha, stevard a poslíček starodávneho hotela, ktorý patrí jeho rodine. Toto čudné panské sídlo plné tieňov, krivých chodieb a tajomných hádaniek je možno aj miesto magického pokladu známeho ako Vševidiace oko, za ktorým sa všetci pachtia.
Warren tiež túži nájsť skrytý poklad, bude však musieť najprv vyriešiť niekoľko tajomstiev: Čo je to čudné stvorenie, ktoré číha v kotolni? Kto je to dievča fantóm, ktoré sa zakráda v záhradnom bludisku? A prečo je jediný hosť hotela stále pokrytý obväzmi?
Nevšedná spleť hlavolamov, tajných kódov, výstredných vynálezov a stoviek znamenitých ilustrácií opantá každého, kto schytí Warrena Trinásteho a Vševidiace oko do rúk a ponorí sa do ich útrob.

***

O tejto knihe som prvýkrát počula až vtedy, keď mi bola ponúknutá na recenziu. Ani presne neviem, prečo som na ňu kývla, ale keď som ju vytiahla z balíčka, bola to láska na prvý pohľad. Nemohla som odtrhnúť zrak od tých dokonalých ilustrácií. Dúfala som, že aj obsah bude tak skvelý.

Vždy, keď sa púšťam do nejakej novej middle-grade, sprevádzajú ma obavy. Myslím, že je to logické. Už dávno nepatrím do ich cieľovej skupiny a veľmi ľahko sa môže stať, že tie knihy už proste pre mňa nie sú, že som na ne stará a pritom by som ich možno pred niekoľkými rokmi milovala. Sú však aj middle-grade knihy, ktoré môžete čítať kľudne aj v štyridsiatke a aj tak si ich obľúbite. Skvelými príkladmi sú Harry Potter či knihy Ricka Riordana (vlastná skúsenosť, maminka ich zbožňuje.) Do tejto kategórie patrí aj Warren Trinásty. Keď mi bolo povedané, že sa mi to bude páčiť, považovala som to za marketingový ťah. Avšak táto kniha si ma okamžite získala. Autorka je profesionálnou spisovateľkou kominksov a medzi jej klientov patrí aj Marvel. Vidíte, táto kniha nemohla byť zlá. A ani nebola. Veľmi ma to bavilo od prvej stránky až po poslednú.

Príbeh dopĺňajú už vyššie spomínané absolútne dokonalé ilustrácie. Neviem, či som mala niekedy knihu s krajšími ilustráciami. Štýl kresby mi trochu pripomína Tima Burtona, ale zároveň je originálny. Celé to bolo v jednom odtieni červenej a modrej, ktoré spolu krásne kontrastujú. A ja som sa do nich zamilovala, nevedela som sa vynadívať.
A keďže ilustrácie tvoria asi polovicu neveľmi hrubej knihy, prečítate knihu na jedno posedenie. Keďže je to kniha pre deti, je napísaná jednoduchým, avšak fantastickým štýlom. Celé to bolo veľmi zábavné,napínavé a originálne, ale aj roztomilé. Nájdete tam starý hotel, mágiu, čarodejnice, poklad a dokonca aj piráta!
Jediná vec, ktorú môžem knihe vytknúť je to Vševidiace oko, ktoré by som uvítala trochu iné. Povedzme, že túto časť ocenia deti asi viac, ja toľko nie, aj keď nemôžem povedať, že by to nebolo originálne.
Za seba vám knihu jednoznačne odporúčam a myslím, že si získa čitateľov každého veku. Ja som nadšená a a teším sa na druhý diel. Verte mi, chcete to. Už len kvôli tým ilustráciam.


Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros media.
Vy si ju môžete objednať napríklad TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.