utorok 11. augusta 2015

Keď sa milostné listy dostanú do nepovolaných rúk... adresátom (Všem klukům, které jsem milovala)

Autor - Jenny Han
Originálny názov - To All the Boys I've Loved Before
Séria - Všem klukům, které jsem milovala
Diel - 1/2
Vydavateľstvo - CooBoo
Rok vydania - 2015
Väzba - hardcover
Počet strán - 320

Anotácia
Co by se stalo, kdyby všem klukům, kteří se ti líbili, někdo najednou sdělil, že ses do nich zamilovala…?
Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala – na rozloučenou. Lara žádnému klukovi nedala najevo, že se do něj zamilovala. Místo toho mu napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal. A najednou musí čelit všem svým pocitům, které před světem – a hlavně přímo před adresáty – pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo.

***

Ako pravdepodobne viete, ja nie som veľkou fanúšičkou dievčenských románov, ale tento mal neobvyklý nápad, z ktorého sa dá vyťažiť dosť, tak som bola zvedavá. Dlho som sa na ňu tešila. 

Jednou nás táta zkusil vzít na ryby, ale já se rozbrečela, když jsem si umazala boty od bláta, Margot se rozbrečela, když ji zvlhla knižka, a Kitty se rozbrečela, protože tou dobou byla prakticky ještě mimino. 

Túto knižku som rozčítala ešte pred pár týždňami a prvých 30 strán ma na dlhú dobu naozaj odradilo. Autorka mala očividne pocit, že na nás musí okamžite vychrliť celú rodinnú históriu a množstvo nepotrebných informácií. Nezaujíma ma, kedy vymenili plienky za nočník či čo majú na sebe. 
Tiež chcela vytvoriť priveľmi dokonalé postavy, takže boli totálne pitomé. Margot a Lara Jean boli dokonalé dcéry, úžasné študentky, vzorné slečny... Blá blá. Holky Songovky, na toto pomenovanie som bola alergická veľmi rýchlo (našťastie sa vyskytovalo len na začiatku). V skutočnosti boli strašne otravné a ťažko si ich obľúbiť, pretože predovšetkým Lara Jean bola vážne hlúpa a naivná. A Margot som proste nemala rada. Ani Josha.
Tiež mi vadilo, že vždy ju museli volať Lara Jean. Nie Lara, ani nič podobné, takže to bolo otravné. Takisto aj to, že Petra všetci volali Kavinský. 

Má hnědé vlasy. Ne nějak originílně hnědé, prostě jen obyčejně hnědé. 
(No teda... Chodím na umeleckú, ale o originálnej hnedej som ešte nepočula.)

Určite chápete, prečo som nemala chuť dlho pokračovať. Detinské, hlúpe, patetické a nič sa dokopy nedialo. Od takej tej 60. strany sa konečne objavili listy a pomaly sa to začínalo rozbiehať. Zrazu sa niečo aj dialo. V podstate môžete začať s čítaním tam. Dokonca to bolo sem-tam aj vtipné, alebo aspoň úsmevné. 
Stále to však bolo také nemastné-neslané. Autorka ma sklamala čo sa týka tých milostných listov. Čakala som, že budú ústrednou témou knihy, ale oni tam boli v podstate len tak okrajovo. Aj tie reakcie sa nejako neriešili. Žiadny boom okolo toho nebol, ako som čakala. Len obyčajný dievčenský románik...


,,Můžu se s váma dál bavit?" zeptá se Josh. (dospelý chlap) 

Najlepšia kapitola bola 43. Halloween. Lara Jean aj Josh v mojich očiach trochu stúpli (aspoň na chvíľu), keď sa prezliekli za Čcho Čchang a Harryho. Bolo vidno, že autorka je fanúšičkou tiež, pretože toto bolo super. (Aj pri tej sa mi zlepšila tu mienka o nej). Hoci som si musela odtrpieť v preklade Havraspár, Ufňukanú Uršulu a Bradavice. Tri dôvody z mnohých, prečo sa Harrymu v češtine (v akejkoľvek podobe) vyhýbam ako čert krížu. Ale zvládla som to. A aj tak ma to veľmi potešilo.

,,Tys nečetl Harryho Pottera?"
,,Jen první dva díly."
,,Jak si vůbec mohl po Tajemný komnatě přestat? Třetí díl je asi nejlepší z celý série. Copak ty nemáš duši?" 

Šťavu to nabralo tak od polovičky. Neviem kde presne nastal ten zlom, ale zrazu som sa pristihla, že si to čítanie celkom užívam a že ma to vlastne baví. Nebolo to skvelé, ale bolo to fajn. A čítalo sa to veľmi rýchlo, stránky len tak ubiehali. Občas to bolo celkom zlaté. Obľúbila som si Petra. Najlepšou postavou je však jednoznačne Kitty. A tá mala 9 rokov. To je celkom smutné, nie?  Hlavne to, že sa Lara Jean často správala oveľa detinskejšie. 
Pokiaľ vás táto kniha láka, prečítajte si ju. Možno sa vám bude páčiť. Pokiaľ nie, o veľmi nič neprídete. Je to priemerná kniha. Ničím výnimočná. Neľutujem, že som tú knihu prečítala. Napokon sa mi aj páčila. Ale pokračovanie už čítať neplánujem.
Ale obálka je úžasná.


Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros media.
Vy si ju môžete objednať TU.

Kam ďalej? 

4 komentáre:

  1. Já si tu knihu plánuji koupit a i trochu podpořit nakladatelství CooBoo, které mám ráda, no, a jsem vážně zvědavá, jak mě kniha bude bavit. Upřímně doufám, že alespoň z poloviny tak, jako tebe. :)
    Pěkná recenze. :)

    - mikulovatereza.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak pokiaľ dúfaš, že aspoň z polovice tak ako mňa, tak nemáš moc vysoké nároky :D

      Odstrániť
  2. Oni ju oslovovali Lara Jean lebo to je jej krstné meno, nie je to len Lara :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.