pondelok 9. marca 2015

Spirit animals: Zrodenie legendy (Brandon Mull)

Originálny názov - Wild Born
Séria - Spirit animals
Diel - 1/7
Vydavateľstvo - Fragment
Rok vydania - 2015  
Väzba - hardcover
Počet strán - 208

Anotácia
Vydaj sa do sveta, v ktorom každé dieťa prechádza skúškou, aby zistilo, či dokáže privolať svoje duchovné zviera. Hŕstke vyvolených, ktorí túto schopnosť majú, prinesie zväzok medzi človekom a zvieraťom výnimočné schopnosti. Stačí jeden tajomný rituál a zrodia sa zvierací sprievodcovia vlk, sokol, leopardica a panda. Budúcnosť je spečatená! V dávno zabudnutých končinách Erdasu sa totiž začala prebúdzať temná sila, ktorá sa ho chystá celý ovládnuť. Našich hrdinov a ich zvieracích sprievodcov čaká veľké dobrodružstvo...



 ***

Táto kniha ma zaujala svojim neobvyklým nápadom. Rozhodne som nič podobné nikdy nečítala (hoci mi to pripomínalo pár rozprávok, čo brat pozerával) a tak som bola zvedavá.


Štyri hlavné postavy, každá úplne iná. Najviac si ma získal Rollan. Ten mal tak správne podrezaný jazyk a v podstate jediný sa rozhodoval sám za seba, mal vlastný rozum. Celým životom sa musel pretĺkať sám, takže bol samostatný. 

Conor bol tiež fajn. Zlatý.
Abeke bola zas veľmi naivná a ľahko manipulovateľná. Dobre, bola dieťa, mala jedenásť či koľko, ale tak isto aj ostatní a tí sa svojim rozumom vedeli riadiť. Aspoň čiastočne. Proste sa správala hlúpo.
Vadila mi však Meilin. Neviem ako ju opísať. Mohla to byť skvelá postava, bola silná, šikovná.. ale správala sa veľmi panovačne a ako namyslená princeznička.


Nápad bol naozaj skvelý. Každý mal šancu vyvolať svoje duchovné zviera (hoci sa to podarilo len málokomu). Viete si predstaviť aké skvelé by to bolo, keby sa to deje aj nám? Ja by som chcela vlka. Sú to nádherné zvieratá, moje najobľúbenejšie. Hoci je dosť pravdepodobné, že by som vyvolala leňochoda... Ak by sa mu vôbec chcelo ísť ku mne.



,,Toho som stretol. Bol na losovi."
(Len ja môžem prečítať na lososovi :D)


Každopádne, nápad autori vytvorili naozaj super, spracovanie tiež "nepokulhávalo", ale nebavilo ma to. Keby mám tak trinásť, tak som z toho pravdepodobne nadšená. Myslím však, že teraz som už o dosť mimo vekovej skupiny. Toto bolo spravené až priveľmi detinsky. Takýto nápad sa dal spracovať o moc lepšie. Nebola by to síce kniha pre deti, ale mohlo by to byť super. Po celom svete sa bojuje, duchovné zvieratá, záporák, ktorý zabije všetkých, čo sa mu postavia do cesty... áno, to tam bolo. Ale mohlo by tam byť veľa krvi, postavy, čo by neboli deťmi a robili vlastné rozhodnutia... na tomto bolo fajn len to, že to nebolo zaláskované. Viac-menej sa tam nič nedialo, ja som sa nudila.
Toto je skrátka detská kniha a obávam sa, že ľudí nad 15 rokov už proste veľmi nezaujme. Čo je škoda. Do ďalších dielov sa už rozhodne púšťať nebudem. Nie je to nič pre mňa. Pre deti je to však skvelou voľbou.




Za knihu ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Vy si ju môžete kúpiť TU.

2 komentáre:

  1. Super recenzia! Niečo podobné ako tá moja (čo sa týka názoru). :D Opäť sa s tebou zhodnem... ach jaj :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.