štvrtok 10. júla 2014

Artemis Fowl - Posledný strážca (Eoin Colfer)

Originálny názov - Artemis Fowl
Séria - The Last Guardian
Diel - ôsmy
Vydavateľstvo - IKAR
Rok vydania - 2014
Väzba - hardcover
Počet strán - 288

Anotácia
Zdá sa, že Artemisa Fowla v našom svete už takmer nič nezastraší. Vo svete škriatkov však existuje maličká bytosť, ktorá ho už neraz výdatne potrápila. V záverečnej časti série má zlopovestná víla opäť priam diabolský plán, túži vyhubiť ľudstvo a stať sa kráľovnou víl. Prvým krokom je útek z väzenia, ďalším vzkriesenie mŕtvych škriatkovských bojovníkov, ktorí majú v jej plánoch významnú úlohu. Nie vlastnou vinou sa v jej službách ocitnú aj Artemisovi štvorroční bratia, čo len prilieva olej do ohňa Artemisovho hnevu. Podarí sa mladému kriminálnemu géniovi a obetavej lepkáčskej kapitánke zastaviť šialenú vílu a odvrátiť hroziaci armagedon?
Eoin Colfer, skvelý rozprávač s vyvinutým zmyslom pre humor pripravil svojim fanúšikom strhujúce a napínavé finále osemdielnej série.

Obálka
Mne sa obálka páči. Celkom. Kazí mi ju akurát ten obdĺžniček s chalanom, ktorý ma vlasy ako Justin Bieber.
***

Na tento diel som sa veľmi tešila. Vypadal skvelo, nemohla som si ho nechať ujsť (i keď to bola hlavne motivačná kniha pre tatina... dlhý príbeh). Podstatné je, že som bola veľmi zvedavá, ako sa celá tá séria nakoniec skončí.

Artemis je proste úžasná postava. Od prvého dielu prešiel obrovským vývojom (hoci ten prvý diel si už vôbec nepamätám a rada by som si osviežila to, aký bol). Prišiel mi proste oveľa, oveľa... lepší. A nemyslím to ako kompliment. Čítať o géniovi však nie je najľahšie. Obzvlášť, keď nemáte mozgové bunky na to, any ste pochopili, o čom sa tam vlastne bavia. Aj ja chcem byť génius!
Opal je tiež veľmi zaujímavá postava. Nezastaví sa pred ničím, kým nedostane čo chce.
Artemisoví bratia boli neskutočne rozkošní a ja som si ich okamžite veľmi zamilovala. Mylesa som si však obľúbila viac. Taká maličká, zlatučká verzia Artemisa. Občas bolo ťažké uveriť, že má len štyri roky. Ale keď vezmeme v úvahu, že je to Artemisov brat, tak to až také nepochopiteľné nie je. Bucket je Mylesove dvojča. Nie také inteligentné. Ale rozkošné ako iné deti.
No a Kopyto či Humus Kopáčik opäť nesklamali.
Keď nad tým tak premýšľam, v tejto sérii je géniov na rozdávanie.

,,Armagedon," zakričal Myles. ,,Koniec sveta."
Bucketa to vydesilo. ,,Aj Disneylandu?"

Obdivujem autora za to, čo sa mu podarilo vytvoriť. Ale aj za tie vedomosti, ktoré do knihy vložil. Fyzikálne, mechanické a iné. Proste nie je možné, aby všetko googlil a všetko to správne použil. To je tak strašne nepravdepodobné, že aj keby si to neviem ako naštudoval, tak by z toho dokázal spraviť toto. Proste musel veľa vecí vedieť. Takže proste wow!

(Karty s atramentovými škvrnami:)
,,Čo ti tá škvrna pripomína?"
Artemis sa povýšenecky zaškeril: ,,Pripomína mi kartu päťstotridsaťštyri."
,,Prosím?"
,,Kartu päťstotridsaťštyri zo série šesťsto štandardných kariet s atramentovými škvrnami. Ani ste sa neobťažovali premiešať ich.


Opäť to bolo veľmi originálne a vtipné. Hoci už od začiatku sa mi to zdalo málinko slabšie. Autor má však naozaj dobrý štýl písania a to je tiež dôvod prečo som si túto sériu obľúbila a prečítala všetkých osem dielov. A toto sa čítalo pekne, rýchlo.

A teraz zabudnite na všetku chválu, ktorú som tejto sérii venovala. Ten koniec mi totiž kvalitne pokazil celú sériu. Najprv som skoro infarkt dostala, bojovala s nutkaním tú knihu hodiť o zem a začala autora nenávidieť hĺbky svojej duše. Potom sa stalo niečo úplne iné a vlastne si ani nie som istá, či je to lepší koniec. Možno trošku. Ale neskončilo to ani zďaleka podľa mojich predstáv. Mohlo to byť síce aj horšie, ale aj tak. Som z toho naštvaná a sklamaná. Dlho som sa z toho spamätávala. Čakala som čosi lepšie. Toto sa mi nepáči. Vôbec to nebolo také ukončenie, aké si séria zaslúži.
Napriek tomu celá séria stojí za prečítanie. Napriek zlému koncu je to proste skvelé čítanie, ktoré vás pobaví a zaujme vás skvelo spracovaným a originálnym príbehom.


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Môžete si ju zakúpiť napríklad TU

Kam ďalej?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.