sobota 20. júla 2013

Chvíle před koncem (Lauren Oliverová)

Originálny názov - Before I fall
Slovenský názov - Kým dopadnem
Vydavateľstvo - CooBoo
Rok vydania - 2011
Väzba - pevná
Počet strán - 384

Anotácia
Co kdyby vám zbýval jen jeden den života? Co byste dělali? Koho byste políbili? A jak daleko byste zašli, abyste si svůj život zachránili?
Samantha Kingstonová má všechno: kluka, o kterého by stála snad každá, tři úžasné nejlepší kamarádky a prostě všechno nej na střední škole Thomase Jeffersona – od nejlepšího stolu v jídelně až po nejlepší parkovací místo. Pátek 12. února by měl být jen další z řady dnů jejího perfektního života.
Místo toho se ukáže, že je to den poslední…

Obálka
Veľmi sa mi nepáči. Teda nemusela byť zlá, ale (teraz si poviete, že som povrchná, ale nemôžem si pomôcť) strašne mi vadia tie šaty, čo má na sebe. Škoda, že nenechalo CooBoo pôvodnú obálku.

Postavy
Tak Sam prešla v priebehu knihy veľkou zmenou. Na začiatku ma veľmi fascinoval jej spôsob myslenia. Patrila k najpopulárnejším babám na škole, takže si zrejme viete predstaviť. Ale neliezla mi na nervy, ako by sa dalo čakať, čo prekvapilo aj mňa. A nevadili mi ani jej kamarátky Elody a Ally. Len s Lindsay som mala občas problém. Z mnohých si robila srandu, nenávidela ľudí bez príčiny a často im to dávala najavo. Vlastne bola ako taká druhá Allison z PLL. Ale nie vždy. Niekedy bola celkom milá. A bola vidieť, že svoje kamošky má fakt rada.Čo sa týka chalanov, tak som si hneď obľúbila Kenta. Naozaj som netušila, čo Sam vidí na Robovi. Podľa mňa to bol len obyčajný idiot.
Ale v podstate tu nebol nikto, koho by som vyslovene neznášala.


Môj názor
Musím povedať, že knihu ako túto, som ešte nečítala. Malo to naozaj originálny nápad a bolo to aj veľmi dobre nepísané. Viem si predstaviť, že keby som ja chcela niečo také napísať, tak by každý deň vypadal (skoro rovnako). Ale tuto bol každý deň iný a pritom tam boli v podstate tie isté udalosti. Bolo to veľmi zaujímavé. Knihu odporúčam, žiadne výrazné nedostatky tu neboli, možno len to, že to niekedy bolo dosť povrchné. Ale tak sú to populárne americké tínedžerky, tak čo sa dá čakať? Ale fakt ma to bavilo, veľmi som sa pri tom nenudila. Každý deň sa totiž správala Sam inak. A za tých sedem dní akoby dospela.

Koniec bol úžasný. Miešalo sa pri ňom vo mne veľa pocitov. Hnev, smútok, úžas, rozčarovanie. Bolo to krásne, smutné a neuveriteľné.
Bola to prvá kniha od Lauren, ktorú som čítala a rozhodne to neľutujem. Stálo za to, prečítať si ju. Niet pochýb, že vie písať a ja sa veľmi teším, až si prečítam Delírium. A podľa mňa by z tejto knihy bol naozaj skvelý film.



Za knihu sa chcem moc poďakovať vydavateľstvu CooBoo
Môžete si ju zakúpiť TU.

Kam ďalej?

5 komentárov:

  1. Túto knižku si plánujem prečítať už veeeľmi dlho 8D som na ňu zvedavá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Táto kniha patrí medzi mnou veľmi očakávané. Dúfam, že bude taká dobrá, ako hovoríš. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. U mňa (v slovenskej verzii) čaká na poličke už dobre dlho. Ale neviem, Lauren Oliver mám veľmi rada (séria Delírium patrí v mojim obľúbeným), no nejako ma ani táto recenzia nenavnadila k prečítaniu Kým dopadnem. Radšej to ešte budem trochu odďaľovať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mňa tá kniha veľmi nezaujala. Tie prvé dni bolo skoro rovnaké. Občas ma to aj nudilo. A úplny iný koniec som čakala.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Túto knihu už tak dlho chcem prečítať ale nejako sa mi nedarí viem na 100% že sa mi bude páčiť určite si ju budem priať na vianoce :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.