štvrtok 31. januára 2013

Na čekačce - február + 2 minirecenzie


Meme z dieľne Fierush. Cieľom je zostaviť zoznam kníh, ktoré máte v pláne prečítať. Trebars tie , čo ste si doniesli z knižnice. Mali by sa dávať v poradí, v akom ich plánujem prečítať, ale keďže to sa u mňa často mení, nechám to tak. 

Najprv je tu ale minulomesačné zhrnutie:



  • Vášeň (Lauren Kate) - RC
  • Vykúpenie (Lauren Kate) - RC
  • Čierny sneh (Kinskofer)
  • Upírska akadémia (Mead) - RC
  • Padlí anjeli a leviatan (Sniegoski)
  • Aféry Finy S (Činčárová)
  • Ticho (Fitzpatricková)
  • Som bosorka (Jamborová)
  • Rezistencia (Roth) - RC
  • Diagnóza F50 (Weissová)
  • Nádherné tvory (Garciová & Stohlová)
  • Nádherná temnota (Garciová & Stohlová)

Som bosorka a Diagnóza F50 som už zaniesla do knižnice, neboli to knihy, ktoré by som chcela prečítať za každú cenu. Miest toho som prečítala navyše knihy Drakova prísaha (Cast), dočítala som Súženie (Kate) a Temné vízie 2 - Posadnutosť (Smith)Krásni a mŕtvi 4 - Phoenix (Maguire) a Príbeh čarodejnice (Harknessová)

A môj zoznam na február:
  • Čierny sneh (Kinskofer)
  • Padlí anjeli a leviatan (Sniegoski)
  • Nádherné tvory (Garciová & Stohlová)
  • Nádherná temnota (Garciová & Stohlová)
  • Očami vraha (Hathaway)
  • Temné vízie 3 - Vášeň (Smith)
  • Čísla (Wardová)
  • Tajný kruh - Zasvätenie (Smith)
  • Tajný kruh 2 - Otrokyňa (Smith)
  • Tajný kruh 3 - Moc (Smith)
  • Ve stínu gilotíny (Reidová)
  • Egyptska princezna (Crossova)
  • Ako sa stať upírom (Gray)
A taktiež tu mám dve minirecenzie, nakoľko som nevedela na ne napísať normálne recenzie. 

Autor - Alica Činčárová
Názov - Aféry Finy S
Vydavateľstvo - Evitapress
Rok vydania - 2011
Väzba - brožovaná
Počet strán - 304

Anotácia
Volá sa Simona, mama ju volá Simka, Simik alebo Fifka, oco Sojka, babka Beruška, kamošky Fifa a spolužiaci Simča, jej sa však najviac páči Fina. Má pätnásť rokov, má podľa nej pár kíl navyše, ktoré sa snaží zhodiť, a miluje Denisa. Jej rodičia a temperamentná babička sú "úplne nemožní", kamarátky občas ,,trapošia" a Denis jej ,,láme srdce", ak nie je dva dni na Facebooku. 

Môj názor, postavy a bla bla...

Fina mala síce 15, ale často som mala pri nej pocit, akoby mala 12. Nemyslím že nejaká pätnásť ročná baba by mohla byť až tak naivná (vlastná skúsenosť) a sama som s ňou okrem veku nemala nič spoločné. Tie dialógy boli detské, ale je pravda, že som sa veľa krát na tom zasmiala. Kniha bola písaná ale dobre a tie prirovnania ma často krát dorazili. A čo bolo na knihe to naj? Finina babka. Tá proste bodovala :D Jej životným poslaním bolo Finu strápňovať kde sa len dá (niežeby to Fina nedokázala aj bez jej pomoci). Avšak toto ma pobavilo: Vlani mi podarovala Veľkú knihu o matke a dieťati. Mne, štrnásťročnej panne! Teraz si zo mňa začnú uťahovať aj doma. Zlomyselné poznámky na seba nedali dlho čakať. Našťasti pokusy rodičov volať ma Matka rodu rýchlo skončili, keď si vo svojom balíčku našli CD Starci na chmelu. Alebo ešte toto (a na tom som sa fakt smiala ešte päť minút po prečítaní), lebo sa tvárila strašne múdro (ale fakt len tvárila) a keď jej otec povedal, že Alfred Hitchcock bol oproti jej babke ako červená knižnica, tak ona na to, že nevedela, že Alfred Hitchcock mal červenú knižnicu...
A prišlo mi hlúpe, keď ona povedala Denisovi, že ho miluje na prvom rande (!!!) a on (maturant!!!) na druhom.
A posledná vec, ktorá mi vadila (ale svojim spôsobom som to aj chápala) a zároveň v podstate záver... Viera. Nikoho nechcem uraziť, ale už ste si mohli všimnúť, že ja moc v Boha neverím.  Ale chápem, že Fina to pri maminej rakovine (a po nej) nemala veľmi ľahké a v niečo musela veriť, aby sa úplne nezbláznila. Každí by mal v niečo veriť, nemusí sa jednať len o Bohovi. A každí by mal veriť aj v zázraky, alebo v ne aspoň dúfať, aj keď to nahlas neprizná. Je kopu spôsobov. A Fina sa obracala na Boha. Tak a nech.





Autor - Becca Fitzpatricková
Názov - Ticho
Originálny názov - Silence
Diel - tretí
Vydavateľstvo - Egmont
Rok vydania - 2012
Väzba - pevná
Počet strán - 416

Anotácia


Zavrhnutý anjel, temná minulosť a láska bez hraníc, ktorá má silu prekonať hranice medzi nebom a zemou. 

Nedorozumenie medzi Patchom a Norou je zažehnané. Spoločne prekonali tajomstvo zviazané s Patchovou temnou minulosťou, zmierili dva doteraz nezmieriteľné svety a čelili bolestným skúškam viery a nádeje. To všetko pre lásku, ktorá má silu prekonať hranice medzi nebom a zemou. Patch a Nora, vyzbrojení len svojou bezpodmienečnou dôverou k tomu druhému, sa vrhajú do zúfalého boja a pokúšajú sa zastaviť zločinca, ktorý má moc navždy zničiť všetko, o čo sa snažili, dokonca aj ich vzájomnú lásku.

Postavy, môj názor a tie zvyšné kecy...

Patch patrí k mojim najobľúbenejším knižným hrdinom. Fakt! Nevysvetlím vám prečo, sama to poriadne nechápem, isté však je, že je to tak. Proti Nore tiež ni nemám a Hans je neuveriteľné pokrytecký, ale aj prezieravý a prefíkaný, čo oceňujem :)
Priznávam, že z predchádzajúcich dielov som si veľa nepamätala, akurát to, že Zavrhnutý sa veľmi podobal na Súmrak, no napriek tomu sa mi páčil. A páčil sa mi aj tento diel, hoci som z neho na zadok nepadla.
Každí diel má však úžasnú obálku a výnimkou nebol ani tento. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.