utorok 4. decembra 2012

Život Riley Bloomovej - Žiara (Alyson Noel)

Originálny názov - Radiance
Diel - prví
Vydavateľstvo - Slovart
Rok vydania - 2012
Väzba - pevná
Počet strán - 214

Anotácia
Voľné pokračovanie úspešnej série Nesmrteľní! 
Riley Bloomová opustila svoju sestru Ever (hlavnú hrdinku série Nesmrteľní) a svet živých a prešla na druhú stranu mosta do života po živote. Riley a jej pes Buttercup sa znovu stretávajú s rodičmi a udomácňujú sa v príjemnej, upokojujúcej smrti. Neznamená to však, že tu nemusí pracovať. Stane sa lovkyňou duší a s Bodhim sa vracia na Zem splniť svoju prvú úlohu, priviesť Žiarivého chlapca, ktorý už stáročia straší na zámku v Anglicku. Už mnohí sa pokúšali previesť ho cez most, no neuspeli. Až kým neprišla Riley...


Postavy
Riley ako postava mi docela vadila. V Nesmrteľných som k nej nemala nijaký vzťah, pravda, veď ani nebola hlavná postava. Ale bola strašne nevyspelá. Jasné, mala dvanásť a ja už som si dávno odvykla čítať knihy o dvanásťročných (okej, no uznávam, začiatky Percyho Jacksona a Harryho Pottera sú proste výnimky). No tie myšlienkove pochody dvanásťročnej američanky, blondínky (ako inak) boli na mňa proste... iné. A to mi tam vadilo. V každom prípade, pokiaľ Riley trochu fyzicky nedospeje, ďalšie pokračovania budú o ničom. Inak by to mohla byť aj celkom príjemná postava. 
A Bodhiho som si ako tak obľúbila až v polke.

Môj názor
Kniha ma do istej miery sklamala, u autorky som zvyknutá na inú kvalitu (hoci jasné, nemôže sa vždy všetko podariť ale aj tak). Avšak kniha je malá, tenučká, dá sa rýchlo prečítať, je to také oddychové čítanie. No nijaký extra dojem tá kniha vo mne nezanechala. 

No napriek tomu, si prečítam aj pokračovanie s názvom Lesk, ktoré vychádza (aspoň teda na Slovensku) niekedy vo februári.

Kam ďalej?

2 komentáre:

  1. Nesmrteľných som ešte nečítala, tak dúfam, že sa k nim čoskoro dostanem, prevažne som čítala negatívnejšie recenzie na tento "spin-off", možno sa aj k tomuto nejako dostanem časom 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. seria Nesmrtelni sa mi paci, je to celkom zaujimave, trocha ine :) ale toto vazne bolo... divne :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.