sobota 10. novembra 2012

Ochrankyňa (Nata Sabová)


Autor - Nata Sabová
Názov - Ochrankyňa
Vydavateľstvo - Motýľ
Rok vydania - 2011
Väzba - pevná
Počet strán - 312

Anotácia: 
Kity na pohľad vyzerá ako úplne obyčajné dievča akých je na svete mnoho. V skutočnosti nie je obyčajná ani náhodou. Žije už vyše 80 rokov, vyzerá tak na 18 – 22, podľa toho, ako potrebuje. Pochádza z ,,rasy“ Praes – ženy, čartodejnice, lovkyne démonov – Hauriov (démoni, ktorý vysávajú zo žien životnú energiu, aby boli silnejší). Z Ameriky ju vízia zavedie na Slovensko. Žije v Trnave a chodí na miestnú strednú školu. Spriatelí sa s Ivou, jej priateľom Andrejom, jeho ,,bratrancom“ Marcelom a školským psychológom Patrikom, ktorý je len niečo starší od študentov.
No vízia má vždy nejaké opodstatnenie – musí nájsť Hauria, ktorý sa schováva na škole. No kandidáti sú stále štyria – spolužiak Richard, Patrik, Marcel a Andrej. No ktorý z nich to je? Jedinú možnosť vidí v sebeobetovaníi, no Haurios ju nájde a chystá sa ju zabiť... a vtedy zasiahnú Hauriovské trojčatá. Kity sa dozvedá pravdu.
Dá sa dokopy s Patrikom, no ich láska prináša samé problémy... súd. Hrozí jej doživotie (a keď uvážite, že je takmer nesmrteľná, je to dosť dlho), no súd skončí úplne inak, ako všetci čakali...



Ochrankyňa je písaná formou denníka a je ľahko čitateľná. Príbeh je pútavý (rýchlo som sa doň zamilovala a knihu som si zohnala :)), nepatrí medzi také, akých sú na svete milióny. 
Naozaj ma držal v napätí až do konca, kniha neskončila podľa mojich očakávaní. Skončila ešte lepšie :)

Autorke vyšla už kniha Zuzanina skrytá tvár (ktorú som ešte nečítala, ale určite to napravím :))
Knihe dávam hodnotenie 5/5 :)

2 komentáre:

  1. Tahle knížka mě opravdu zaujala (a taky vypadá moc pěkně :D). Škoda že nemám možnost pořídit si slovenské knihy, už mám zálusk i na knihu Som bosorka.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Akurát Som boskorka mam teraz doma, nedavno som si to pozicala z kniznice, ale este necitala :) a myslim, ze cez internet by si kludne zohnala aj slovenske knihy, to by nemal byt problem... a mozno tiez v niektorych knihkupectvach cosi, neviem :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.