streda 1. novembra 2017

Občas proste v sérii pokračovať nepotrebujete | Lhář: Machinomania

Autor – Jakub Ćwiek
Originálny názov – Kłamca 2,5. Machinomachia
Séria – Lhář
Diel – 2,5/4
Vydavateľstvo – Triton
Rok vydania – 2017
Počet strán - 176
Hodnotenie na Goodreads – 3,43/ 143

Anotácia
Velký rozruch v centru Tokia! Loki, využívaný anděly za mizernou mzdu k prostým úkolům, které ho příliš nezajímají, má konečně příležitost roztáhnout křídla. Co se ale stane, když se Lháři postaví bůh, který lépe než kdokoli před ním ví, jak využít… techniku budoucnosti? A to v obrovském měřítku!
Úplně nové příběhy o Lokim skvěle zaplňují mezery v jeho dosavadním životopisu. Zjistěte, co dělal Lhář, zatímco vy jste byli přesvědčeni, že odpočíval na pláži s drinkem v ruce.
Jakub Ćwiek se v Machinomanii vrací k osvědčené formě povídek, které jsou dějově umístěny hned za druhým dílem série Lhář.
České vydání knihy je exkluzivně doplněno povídkou Jmenuji se Mike.

***

Celú sériu Lhář som čítala tak pred 3-4 rokmi. Naozaj sa mi moc páčila a hoci som sa už neplánovala k sérií vrátiť, ďalšie poviedky o mojom obľúbenom Lokim som si proste nemohla nechať ujsť. 

Urobila som chybu. Prečo? Často zabúdam, že za tie roky sa môj vkus zmenil a potom sa mi stane toto. S odstupom rokov narazím na pokračovanie série, ktorú som mala kedysi fakt rada a zistím, že už ma to buď nebaví alebo to už proste vôbec nespadá do môjho vkusu. Alebo ako v tomto prípade - oboje. 
Jediné, čo sa nezmenilo je Loki. Stále geniálna postava. Vtipný, chytrý, nadaný a badass. Skvelý manipulátor, ktorý úskokmi vždy dosiahne, čo chce. Najlepší typ postavy. Ak sériu máte čítať, tak kvôli nemu.

Tak, ako tomu bolo v prvých dvoch knihách zo série, aj toto sú iba poviedky. 
Prvá sa volala Obchodník se sny. A tá sa mi vôbec nepáčila. Priveľmi som sa strácala v tom kto je kto, nebavilo ma to a bolo tam málo Lokiho. 1*

Druhá bola Dohazovač a bola to jediná poviedka, ktorá sa mi páčila. Niečo také ako si pamätám z predošlých kníh. Bol tam starý, známy Loki a bolo to vtipné a zaujímavé. A ten koniec to celé zaklincoval. 4*

Nasledovala Machinomania. Mala také Percy Jackson vibes, lebo sa zaoberala gréckou mytológiou. A ja neviem ako vysvetliť môj postoj k nej. Nemôžem povedať, že som z toho už vyrástla, lebo to bola taká dospelejšia verzia... ale stále už mimo môjho vkusu. 2,5*

Vraví sa, že to najlepšie na koniec. Hmm, nie v tomto prípade. Poviedka Jmenuji se Mike sa mi zas vôbec nepáčila. O nič viac ako prvá. 1*.

Na záver musím spomenúť pár vecí. Prvá je, že ak ste sériu čítali a páčila sa vám, dajte šancu aj tomuto. To, že ja som mala problém, aký som mala neznamená, že ho budete mať tiež. A vlastne odporúčam dať šancu celej sérii, ak ste ju zatiaľ nečítali. 
Pretože autor píše veľmi dobre, číta sa to rýchlo (túto som zhltla za pár hodín) a je to originálny koncept so skvelou hlavnou postavou. 
Žiaľ, u mňa to dopadlo ako to dopadlo. Priemer všetkých poviedok je 2,125, ale vďaka Lokimu konečné hodnotenie zaokrúhľujem dohora. 


Za knihu ďakujem internetovému kníhkupectvu Pre školy.
Nájdete ju napríklad TU.

Kam ďalej?

4 komentáre:

  1. Ono už to vyšlo v češtině? A sakra. Milý Ježíšku... :D Že by mi ta knížka nesedla, se nebojím. Můj vkus je už pěkných pár let celkem stabilní... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je dobré. Vyšla minulý mesiac. Ale tiež ma to prekvapilo. Vôbec som o tom netušila... a potom som náhodou videla v kníhkupectve :D

      Odstrániť
  2. ďakujem za varovanie. Lhářa som tiež čítala také tri - štyri roky dozadu a minule som premýšľala, či sa mi oplatí zháňať novú časť - vidím, že nie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A tak možno by to nebol tvoj prípad - nikdy nevieš :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.