sobota 22. júla 2017

Potrebujem alternatívny koniec! | They both die at the end

Autori – Adam Silvera
Vydavateľstvo – HarperTeen
Rok vydania – 2017
Počet strán - 384
Hodnotenie na Goodreads – 4,4/ 258

Anotácia
On September 5, a little after midnight, Death-Cast calls Mateo Torrez and Rufus Emeterio to give them some bad news: They're going to die today. Mateo and Rufus are total strangers, but, for different reasons, they're both looking to make a new friend on their End Day. The good news: There's an app for that. It's called the Last Friend, and through it, Rufus and Mateo are about to meet up for one last great adventure and to live a lifetime in a single day.




***

Táto kniha bola jednoznačne mojou najočakávanejšou knihou tohoto roka. Obe Adamove knihy - More happy than not aj History is all you left me - patria k mojim najobľúbenejším knihám vôbec. Jasné, že som mala riadne vysoké očakávania aj u jeho tretej knihy. A som nesmierne šťastná a vďačná, že som si ju mohla prečítať už dva mesiace pred vydaním, <3

Viete, čo je zaujímavé? Že ja som mala rovnaký nápad pre jednu moju poviedku, keď som mala asi 13 rokov. Volalo sa to Zajtra zomrieš a v sne sa hlavným postavám zjavila postava, ktorá im to oznámila. Adam to ale, samozrejme, spracoval lepšie. Miestami mi to síce prišlo málinko nudnejšie a pomalšie, ale to zas nie je také prekvapivé keď uvážime, že sa celá kniha odohráva v jeden deň. A stále to bolo skvelé. Musím uznať, že z tých jeho troch kníh sa mi páčila najmenej, ale to je tým, že prvé latku nasadili latku priveľmi vysoko. Pretože táto je stále vynikajúca a vyvolala vo mne množstvo emócií. Verte mi, že nikto nevie písať tak krásne a zároveň smutné knihy tak ako Adam Silvera.
Táto kniha má veľmi ťažkú tému hodnú zamyslenia s veľkým posolstvom. Napriek tomu to bolo miestami fakt vtipné a roztomilé. (A inými miestami som skoro plakala.)

Twelve hours ago I received the phone call telling me I´m going to die today, and I´m more alive now than I was back then.

Milujem názov tejto knihy (aj obálku). Rozhodne spôsobí, že si knihu všimnete. A hoci vám vyzrádza ako kniha skončí (napokon, úplne každý na konci umrie), budete dúfať v opak. A budete vydesení, lebo nie ste psychicky pripravení na to, aby vaše dve nové obľúbené postavy umreli. Obaja - Mateo aj Rufus - sú úplne úžasní. Hlavne Mateo. Je to asi tá najláskavejšia, najlepšia a najroztomilejšia postava ever. Túžila som ho objať a nepustiť. A povedať mu, že všetko bude dobre. Bol ako stratené šteniatko. Navyše, ich priateľstvo mi veľmi pripomínalo Ariho a Danteho. O takom krásnom vzťahu som nečítala práve od čítania Ariho. Čo bolo dva a pol roka dozadu. 
Potrebujem príbeh o nich dvoch s alternatívnym koncom. They both live at the end.
Autor mi svojou knihou opäť zlomil srdce a úplne ma zničil. Ešte stále chcem plakať. Adam totiž píše citlivé, originálne a krásne knihy, ktoré sa úžasne čítajú a do každého príbehu vloží kus seba. Bez akéhokoľvek citového vydierania (Ehm, ehm, Green). Inak to nebolo ani v tomto prípade. Milujem jeho štýl písania a prečítala by som si od neho aj návod k mixéru.
Naozaj dúfam, že sa tieto knihy raz dočkajú prekladu, lebo ak si to niekto zaslúži, tak je to práve tento autor. Je to génius. Proste chcete čítať všetky tri, verte mi. 


Za knihu ďakujem stránke Edelweiss a vydavateľstvu HarperCollins.
Vychádza už 5. septembra!

Kam ďalej?

4 komentáre:

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.