streda 8. marca 2017

Kniha pre každého milovníka fantasy | Jiskra v popole

Autor – Sabaa Tahir
Originálny názov – An Ember in the ashes
Séria – Jiskra v popelu
Diel – 1/4
Vydavateľstvo – Host
Rok vydania – 2016
Počet strán - 450
Hodnotenie na Goodreads – 4,32/ 82 483

Anotácia
Své tělo a krev zaslibte Impériu. Srdce si však ponechejte.
Sirotek bojující za svou rodinu. Voják bojující za svobodu. Jiskra v popelu je epická fantasy odehrávající se v brutálním světě podobném Římské říši.
Laia je dívka z lidu Učenců, který žije pod tvrdou nadvládou Válečnického impéria. Když je její bratr zatčen za velezradu, nabídnou jí učenečtí povstalci bojující proti Impériu dohodu: pokud se nechá prodat jako otrokyně na imperiální vojenskou akademii a bude pro ně špehovat, zachrání jejího bratra před popravou.
Elias, nejlepší voják na akademii, je znechucený pronásledováním a zabíjením Učenců a rozhodne se dezertovat. Než však stačí utéct, dostane příkaz zúčastnit se Zkoušek, nemilosrdné soutěže, z níž má vzejít nový válečnický císař. Prohrát znamená okamžitou smrt, zvítězit znamená ztratit vlastní duši.
Když se Laiiny a Eliasovy cesty na akademii zkříží, oba zjistí, že jejich osudy jsou propojené víc, než by si vůbec dokázali představit, a že jejich rozhodnutí může změnit budoucnost celého Impéria.

***

Toto je ďalšia kniha, ktorú som mala už veľmi dlho na wishliste. Len som ju odmietala čítať v slovenčine, kvôli tej otrasnej obálke, takže som sa rozhodla, že ju musím čítať v češtine alebo v angličtine, ale keďže fantasy preferujem v preklade, vyhrala čeština. Opäť ďalšia kniha s množstvom nadšených názorov, takže som bola zvedavá. Navyše je to inšpirované Starovekým Rímom! 

Kniha ma bavila hneď na začiatku, pretože to začína dosť akčne, ale zároveň veľmi kruto. Hneď mi bolo jasné, že autorka sa nebude štítiť brutality v tej knihe, čo osobne oceňujem, pretože mám pocit, že čo sa týka young adult kníh, tak to tam autori toľko neriešia a neopisujú. Tiež to bolo hneď veľmi napínavé.

Tiež sa mi páčili obe hlavné postavy. Elias bol úplné zlatíčko a naozaj mi prirástol k srdcu. Ale Laia bola skvelá tým, že to nebola taká typická hlavná hrdinka trpiaca hrdinským komplexom presvedčená, že musí zachrániť celý svet. Len tak z nudy, alebo tak. Je to obyčajné, nie veľmi odvážne dievča, ktorá prišla o celú rodinu a snaží sa zachrániť svojho brata, lebo je posledný, kto jej ostal. Takže musí prekonávať svoje možnosti a spraviť to, čo musí. A nedostávala sa do príjemných situácií, takže je jej odhodlanie veľmi obdivuhodné. Obe tieto postavy prešli naozaj veľkým vývojom počas knihy.
Zato Helenu som toľko nemusela. Uvedomujem si, že bola tak vychovaná, ale aj tak bola často neuveriteľne zaslepená. Niežeby nemala aj naozaj svetlé momenty.
A potom ešte Keenan bol zlatíčko.

Po čase - cca po stej strane - moje nadšenie začalo opadávať a začala som sa nudiť. Mala som dojem, že sa tam stále opakujú podobné udalosti a ja som sa celkom zasekla. Knihe by veru nezaškodilo, keby bola trochu kratšia.
Napriek tomu bola výborne napísaná, nachádzajú sa tam wtf momenty, ktoré ma celkom šokovali (no dobre, hlavne jeden konkrétny), nie veľmi ohraný nápad, skvelé charaktery, ktoré sa vyvíjali, (skvelé mapky!) a z objektívneho hľadiska si myslím, že táto kniha patrí k tomu najlepšiemu, čo tento žáner ponúka a ak máte radi fantasy, rozhodne by ste ju nemali prehliadnúť.
Zo subjektívneho hľadiska z knihy tak nadšená nie som. Bolo to dobré... ale očividne ma už takéto fantasy prestáva baviť, nebola to už úplne moja šálka kávy a nevzbudilo to vo mne dostatočný záujem. Ani do pokračovania sa neplánujem púšťať. Teoreticky ma aj zaujíma, čo bude s postavami ďalej, ale na druhý diel ma to moc nenalákalo. Rozhodne však čítanie tejto knihy neľutujem a ak máte tento tip kníh radi, jednoznačne by ste si to mali prečítať.


Za knihu veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu Pre školy
Môžete si ju objednať TU.

8 komentárov:

  1. Me se to teda libilo hodne :) a naprosto dokonala obalka. Ale cim jsi me prekvapila ze je to dil 1/4. Ja mela nevim proc zafixovano ze sou tri :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som tiež bola v tom, že sú tri. Ale Goodreads tvrdí, že štyri, tak možno to mala byť pôvodne trilógia a bolo to predĺžené na štyri ako Red queen :D

      Odstrániť
  2. Za mě také jedna z nejlepších fantasy knih. Moc se mi líbila, jak dějově tak i vzhledově je nádherná. Moc se těším na pokračování.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že si si ju užila :) A súhlasím, hoci do pokračovania sa ja už asi púšťať nebudem :D

      Odstrániť
  3. Tak ja mám túto knižku na zozname na prečítanie tak sa teším keď sa k nej dostanem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Fantasy moc nectu,ale tahle vypada skvele. Obalka je pri lákající ke čtení!! Mimochodem pěkná recenze ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Fantasy moc nectu,ale tahle vypada skvele. Obalka je pri lákající ke čtení!! Mimochodem pěkná recenze ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.