pondelok 11. júla 2016

Keď nasadí prvý diel latku privysoko | Glass sword

Autor - Victoria Aveyard
Séria -  Red queen
Diel - 2/4
Vydavateľstvo - HarperTeen
Rok vydania - 2016
Väzba - hardcover
Počet strán - 444
Hodnotenie na Goodreads - 4,00/ 36 827

Anotácia
If there’s one thing Mare Barrow knows, it’s that she’s different.
Mare Barrow’s blood is red—the color of common folk—but her Silver ability, the power to control lightning, has turned her into a weapon that the royal court tries to control. 
The crown calls her an impossibility, a fake, but as she makes her escape from Maven, the prince—the friend—who betrayed her, Mare uncovers something startling: she is not the only one of her kind.
Pursued by Maven, now a vindictive king, Mare sets out to find and recruit other Red-and-Silver fighters to join in the struggle against her oppressors. 
But Mare finds herself on a deadly path, at risk of becoming exactly the kind of monster she is trying to defeat. 
Will she shatter under the weight of the lives that are the cost of rebellion? Or have treachery and betrayal hardened her forever?
The electrifying next installment in the Red Queen series escalates the struggle between the growing rebel army and the blood-segregated world they’ve always known—and pits Mare against the darkness that has grown in her soul.

***

Red queen bola minulý rok medzi piatimi najlepšími knihami, čo som čítala. Bola úžasná. A potom ten koniec... oooh. Tejto som sa nemohla dočkať a keď som ju našla na internete leaknutú, neodolala som a stiahla si ju. To bolo v decembri. 
Za tú dobu prešlo päť mesiacov od jej vydania, ja som knihu už dávno vlastnila, ale nie a nie ju dočítať. Nikdy predtým som nečítala žiadnu knihu sedem mesiacov.

A že prečo mi to tak trvalo? Jednoducho povedané, absolútne som sa nevedela začítať. Jednotka bola možno mixom X-menov, Selekcie a bohviečoho, ale bola to skvelá fantasy. Toto bola skrátka obyčajná dystópia, akých je veľa. Mala sa držať fantasy. Hoci nemôžem povedať, že by sa tam nič nedialo, ale to, čo sa dialo, mi neprišlo dostatočne zaujímavé. A okrem toho sa to vlieklo. A tým, že som mala oveľa vyššie očakávania, akosi ma to brzdilo. Také to, že možno na to nemám tú správnu náladu, tak skúsim nabudúce. (Nabudúce som dala tak tri strany a zas sa toho niekoľko mesiacov ani nedotkla.) Potom prišla čitateľská kríza, ďalšie knihy a zrazu som ju mala rozčítanú sedem mesiacov. 
A väčšinou sa mi ani nechcelo po nej znova siahnúť a pokračovať. Miestami som sa bála, že ju nedočítam nikdy.

We seem weak because we want to. 

Časom som si tiež uvedomila, že ma rozčuľuje Mare, Cal ma už tiež nijako nenadchýnal. Napriek všetkému, čo spravil Maven, je to jednoznačne najzaujímavejšia postava, aj keď som sa ešte nerozhodla, aký mám k nemu vzťah. Neznášam ho, ale zároveň mi prirástol k srdcu (a keď sa tam objavil, občas sa prejavila jeho stránka z Red queen a ja len že awww...) a prišlo mi, že ho tu bolo fakt málo. Na druhej strane mám tušenie, že si ho v treťom diely užijem zas o niečo viac. Yay! Aspoň v to teda dúfam. 
Celkovo mám po tomto konci dojem, že bude tretí diel o dosť zaujímavejší. Horšie ako toto to už hádam nebude. Nudila som sa dokonca ešte aj na konci, pričom som sa celú knihu spoliehala aspoň na to, že to bude mať zas nejaký epický koniec.
Okej, zas nejaké hrozné to nebolo. Ale na to, ako veľmi som sa na knihu tešila a aká bola Red queen skvelá, je veľmi smutné, že toto bol len obyčajný priemer. Pre mňa je kniha veľkým sklamaním. 


Kam ďalej? 

2 komentáre:

  1. Takéto sklamanie je vždy na nič a až pričasto po skvelom prvom dieli príde slabá dvojka.:/ Tak hádam v tomto prípade trojka tvoj dojem napraví.:) Ja som so sériou nezačínala vôbec, akosi ma nikdy nelákala.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale prvý diel bol fantastický, ten odporúčam! :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.