nedeľa 1. novembra 2015

Tento príbeh vás dostane. Ak vás predtým neunudí k smrti. (Krycí jméno Verity)

Autor - Elizabeth Wein
Originálny názov - Code name Verity
Séria - Krycí jméno Verity
Diel - 1/2
Vydavateľstvo - CooBoo
Rok vydania - 2015
Väzba - hardcover
Počet strán - 312
Hodnotenie na Goodreads - 4,10 /44 600

Anotácia
11. října 1943 se nedaleko Paříže, v okupované Francii, zřítilo britské špionážní letadlo. Jeho pilotka a pasažérka byly nejlepší přítelkyně. Jedna z dívek má naději, že přežije. Druhá hru o život prohrála dříve, než začala.
Když Verity chytne Gestapo, myslí si, že nemá žádnou šanci na přežití. Jako tajný agent chycený na nepřátelském území zažívá nejhorší noční můru jakéhokoliv špióna. Nacisté ji ale ihned nezabijí, dají jí na výběr: Buď jim odhalí svou misi, anebo ji strašlivým způsobem popraví.
A ona se rozhodne říct jim pravdu. Avšak ne takovou, jakou očekávají.
Na každém kousku papíru bojuje Verity o svůj život. Odhaluje svou minulost, vypráví, jak se skamarádila s pilotkou Maddie. Lituje svého selhání a ukazuje svou kuráž a zoufalou touhu dostat se domů. Ale budou její odhalení stačit SS? Pomohou jí její tajemství přežít?
Krycí jméno Verity vypráví trýznivý a zároveň nádherný příběh o silném přátelství, které je zkoušeno děsivým nepřítelem.


***


Knihy s vojnovou tématikou veľmi nevyhľadávam. Vlastne vôbec. Nie som si istá, či som už nejakú predtým čítala. Ale táto ma niečim zaujala. Mala skvelé hodnotenia a bola to kniha o priateľstve. Tak som sa do toho pustila. 

Julie alias Verity som si okamžite zamilovala. Je to jedna z najúžasnejších ženských hrdiniek, o ktorých som v poslednej dobe čítala. Bola naozaj odvážna, šikovná, mala strašne podrezaný jazyk a proste vždy povedala, čo si myslí, aj keď jej hrozilo sa kvôli tomu dostať do problémov. 
Maddie bola tiež moc fajn, hlavne skvelá kamarátka, ale Julie som si zamilovala viac. 
Tie dve boli úžasná a perfektná dvojka. Výborne sa dopĺňali a proste patrili k sebe. Samozrejme, že som ich shippovala. Bolo to nádherné priateľstvo, spravili by jedna pre druhú čokoľvek. 

,,Polib mě Hardy! Polib mě RYCHLE!"

Spočiatku sa mi kniha naozaj páčila. Bola pre mňa veľmi zaujímavá, nič podobné som zatiaľ nečítala. Nebolo to veľmi akčné, ale začínal sa odkrývať zaujímavý príbeh. Navyše Julie vo svojich zápiskoch nerozprávala svoj príbeh, ale Maddie a tak písala o sebe v tretej osobe, čo bolo neobyčajné. 
Kniha mala v podstate len jednu chybu. Žiaľ, tá chyba sa ťahala celú knihu a umierala som z toho. Maddie bola pilotka a tak to bolo doslova plné lietania, rôznych typov lietadiel a iných technických vecí, pri ktorých som umierala od nudy. Čítala som to naraz s kamarátom a naše správy boli asi takéto: 
,,Ja sa strašne nudím." 
,,Ja tiež." 
O chvíľu:
,,Mňa to strašne nebaví!"
,,Ani mňa."

Najít nejlepšího přítele je jako zamilovat se.


Čím ale nehovorím, že kniha bola nejaká zlá. Nebola. Veľmi pekný príbeh priateľstva a odvahy, úžasné postavy, bolo to realistické, autorka písala dobre. A koniec ma dostal. Vyvolalo to vo mne také emócie, aké už dávno nič nevyvolalo. Bili sa vo mne. Bola som z toho strašne smutná. 
Akurát si zaslúžil lepšie prevedenie, pretože pre mňa to bol zbytočne premrhaný potenciál. Stačilo by iné podanie, menej technických a leteckých vecí a je dosť možné, že by som bola z knihy nadšená. 
Na knihu však rozhodne tak skoro nezabudnem a som vážne rada, že som si ju prečítala. 


Za knihu veľmi pekne ďakujem spoločnosti Albatros media
Vy si ju môžete objednať TU

4 komentáre:

  1. Poznám človeka, ktorého by letecké veci a podobne bavili! :D Ale celkovo príbeh by asi nebol pre neho to pravé orechové, neviem. Ja knihy s vojenskou tematikou tiež nevyhľadávam a čítala som iba Annu Frankovú a začiatok Na západe nič nového, tuším. Chystám si však kúpiť Chlapca v pruhovanom pyžame, to nie je tak úplne o vojne, ale je to Anna Franková štýl... tzn. koncentráky.
    Každopádne, o tejto knihe som už čo-to počula, no ani ma neláka, nemôžem si pomôcť. Sú knihy, ktoré sú človeku jednoducho na prvý pohľad nesympatické. Teda, aspoň u mňa to tak býva. :D
    Zaujímavá, hoci krátka recenzia. :)
    Charlotte.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Annu Frankovú si chcem prečítať. A táto stojí za to prečítanie. Len...
      Ďakujem :)

      Odstrániť
  2. Ja ťapa múdra som si celý príbeh vyspoilerovala a kvôli tomu koncu si to chcem prečítať, samozrejme mám pripravené vreckovky :D Ale úprimne neviem či ma to bude baviť, pretože podobné príbehy-hlavne z období vojen, idú úplne mimo mňa.... Ale tak uvidíme :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja by som to už asi nečítala, keď vieš, ako to skončí, to je na knihe najlepšie. Strašne veľa nudných častí to má :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.