štvrtok 8. októbra 2015

Záver jednej poriadne psycho série (The Retribution of Mara Dyer)

Autor - Míchelle Hodkin
Séria -  Mara Dyer
Diel - 3/3
Vydavateľstvo - Simon & Schuster Childrens Books
Rok vydania - 2014
Väzba - paperback
Počet strán - 440
Hodnotenie na Goodreads - 4,19 /24 000

Anotácia
It had to end sometime, but Mara had no idea it would end like this. Experience the mind-blowing conclusion to the New York Times bestselling Mara Dyer trilogy.
Mara Dyer wants to believe there's more to the lies she’s been told.
There is.
She doesn’t stop to think about where her quest for the truth might lead.
She should.
She never had to imagine how far she would go for vengeance.
She will now.
Loyalties are betrayed, guilt and innocence tangle, and fate and chance collide in this shocking conclusion to Mara Dyer’s story.
Retribution has arrived.


 ***

Túto sériu som si naozaj dosť obľúbila a na posledný diel som sa veľmi tešila. Bola som naozaj zvedavá, ako sa to celé skončí. Nechápem, že som s ňou začala až minulý mesiac. 

,,Everyone´s a little crazy. Some people just hide it better than others."

Keď sa pozriem spätne na začiatok série, Mara prešla dosť veľkým vývojom. Prežila toho neskutočne veľa, stal sa z nej niekto úplne iný, lebo nemala na výber. Mnohé svoje ja nemala rada ani ona sama. Ale považujem ju za skvelú, chytrú a silnú ženskú hrdinku, ktorá možno nekonala vždy racionálne, ale v jej koži by sa tomu nikto nedivil. Sama by som konala mnohokrát rovnako. A často asi aj horšie. Možno viac mŕtvol. A tak.
Jamie a Daniel sú tam opäť a stále perfektné postavy. Skvelý kamarát, úžasný starší brat. Sú to ľudia, akých by mal mať vo svojom živote každý.

,,The villain is the hero of her own story. No one thinks they´re bad person. Everyone has reasons for doing what they do."

Ako ste si isto všimli, táto séria je fakt psycho. Tento diel za predchádzajúcimi dielmi nezaostával. Isté scény ich možno aj predčili. Autorka to mala celé výborne premyslené, jej štýl je super, skvelo a rýchlo sa to čítalo. (Škoda len, že som nemala toľko času, čo by som chcela.). 
Avšak, kniha ma neokúzlila toľko, čo minulé diely. Možno som čakala priveľa, zatiaľ čo pri prvom diely som nemala veľmi čo čakať. Neviem. Ale tak nejako som čakala viac. Nechápte ma zle, kniha nebola zlá. Udialo sa tam toho veľa, malo to mnoho úžasných scén, ale potom tam bolo aj dosť hluchých miest a kniha sa dala trochu skrátiť, prospelo by jej to. Obzvlášť posledných 40-50 strán mi prišlo úplne zbytočných.  
Takisto ma trochu sklamalo rozuzlenie. Opäť. Nebolo zlé, ale proste som čakala niečo viac psycho. Chýbali mi tam tie neskutočné wow momenty, ktoré ma touto sériou sprevádzali. Každopádne, skladačka je konečne kompletná a ja konečne viem, čo sa s Marou stalo.
Pokiaľ máte sériu rozčítanú, rozhodne ju dočítajte. A pokiaľ nemáte, prečítajte ju. Možno si séria zaslúžila lepšie rozuzlenie, ale beztak bola naozaj skvelá a za to prečítanie stojí. Ja ju jednoznačne odporúčam. 

(To hodnotenie som menila asi tisíckrát.)

4 komentáre:

  1. Chystám se na ten třetí díl už nějaký měsíc, ale mám strach z té angličtiny, no, ale určitě se chci hecnout, chci vědět, co se stane, protože, jak píšeš, ty první dva díly jsou mazec psycho :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zas takú náročnú angličtinu to nemalo :D
      Určite sa do toho pusti :)

      Odstrániť
  2. Táto séria je vážne bomba čakám síce na sk vydanie ale asi to dám v angline :DD lebo tu na Sk sa jej nie akosi dočkať :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.