nedeľa 5. apríla 2015

Rozhovor s Carol Rifkou Bruntovou

A mám tu ďalší rozhovor so skvelou, no u nás neveľmi známou autorkou. Napísala zatiaľ len jednu knihu, ktorá bola však naozaj fantastická a ja som vám ju odporúčala. Stále neviete o ktorú knihu sa jedná? Řekni vlkům, že jsem doma bol nádherný príbeh, kde ma síce štvala hlavná postava, jej sestra a ich matka, ale nebyť ich, bolo by to absolútne dokonalé. Lebo nádherný príbeh, dokonalé ďalšie postavy (moje milované zlatíčka Finn a Toby) a zaujímavý námet.
Bola som naozaj rada, keď som dostala od autorky odpovede na svoje otázky, je naozaj veľmi zlatá :3
Inak preklad je môj, občas trošku dosť voľný, ale snažila som sa, aby to nevyznelo nejako kostrbato, tak sa mi to snáď podarilo :)

1. Čo vás inšpirovalo k napísaniu knihy? 
Príbehy začínajú hlasom alebo obrazom v mojej mysli. Pri Vlkoch to bol obraz umierajúceho strýka, ktorý maľoval posledný portrét pre svoju neter. Avšak kým som nepočula ten správny "hlas", nemohla som sa do toho pustiť. Ten obraz strýka a netere bol vo mne niekoľko rokov, kým som našla tú správnu cestu, akou som chcela príbeh podať.

2. Kedy ste s písaním začali? 
Píšem už veľmi dlho. Serióznejšie som sa však tomu začala venovať až keď sa mi narodilo prvé dieťa a ja som s ňou trávila doma veľa času. Má už 18, takže je to naozaj dávno. Začala som s poéziou, nasledovali kratšie príbehy, potom dlhšie. Len som písala a písala a snažila sa zlepšovať. Publikovanie svojich prác som neriešila. Nakoniec som vytvorila príbeh, ktorý bol príliš veľký na to, aby z neho bola krátky príbeh a skúsila som napísať román. Tak vznikli Vlci.

3. Kto sú vaši obľúbení autori? 
Čítam všetky druhy kníh. Milujem Toni Morrison, ale tiež Gillian Flynn. Tiež YA autorov ako Meg Rosoff či David Almond. A výborne prerozprávanú ne-fikciu. 

4. Chceli by ste vidieť svoju knihu sfilmovanú? Kto by mal hrať June, Finna, Tobyho...?
Filmová verzia Vlkov je v plnom prúde. Máme dobrý scenár, takže dúfam, že všetko pôjde ako má a Vlkov naozaj uvidíme na striebornom plátne. Toľko vecí sa musí podariť, aby film vznikol! Držím tomu palce. Nemám však jasnú predstavu o hercoch, tak možno tvoji čitatelia nejakých navrhnú!

5. Kto je vaša obľúbená postava z vašej knihy? A je niekto, koho naopak veľmi nemusíte? 
Mám rada svoje postavy, len každú inak. Greta je väčšinu knihy dosť hnusná, ale bola zábava písať ju a dúfam, že na konci čitatelia pochopili dôvody, prečo sa správala tak, ako sa správala. Ak by som však mala vybrať svoju najobľúbenejšiu, tak je to Toby. 

6. Píšete teraz niečo nové?
Síce pomaly, ale áno. Ale bojím sa, že ak poviem viac, tak to zahovorím. 

7. Ako by ste opísali svoju knihu, aby ste k nej prilákali viac čitateľov? 
Je veľmi náročné túto knihu nejako opísať. Zápasila som s tým od začiatku. Myslím, že môžem povedať, že je to o láske všetkého druhu. Láske a tajnom priateľstve. Je to kniha, ktorá vás môže rozplakať, ale tiež dúfam, rozosmiať. 

1 komentár:

  1. Knihu Řekni vlkům, že jsem doma mám již delší dobu zarezervovanou v knihovně. Moc se těším na její zajímavý příběh. Díky, že si mi zdělila více informací o této spisovatelce.
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.