piatok 19. septembra 2014

Rozhovor s Rutou Sepetys

Pred istým časom som vravela, že by som rada priniesla viacero rozhovorov. Oslovila som viacerých autorov a tu je ďalší! (Dnes mi ešte prišiel mail od Colleen Hoover, takže aj na tú sa môžete čoskoro tešiť.)
Tentokrát je tu Ruta Sepetys, autorka kníh V šedých tónech a Potrhaná křídla, ktoré vyšli v českom preklade vo vydavateľstve CooBoo. Medzi odtieňmi sivej tiež vyšlo aj v slovenskom Ikare.
Ja som čítala len Potrhaná křídla, ktorá sa mi naozaj páčila a recenzia je na blogu.
Upozorňujem, že preklad je môj. A niekedy je trochu dosť voľný.

1. Čo vás inšpirovalo k napísaniu vašich kníh? 
Som fascinovaná tajomstvami a história skrýva mnohé z nich. Inšpirovalo ma to k vymysleniu miest a fiktívnych postáv v historickom prostredí, ktoré predstavuje výzvy.

2. Kedy ste začali s písaním? 
Keď som mala deväť rokov. Napísala som knihu s názvom Dobrodružstvá Betsy o mladom dievčati, ktoré sa dostane do rôznych problémov.

3. Kto sú vaši obľúbení autori?
K mojim obľúbeným autorom patria napríklad Meg Rosoff, Daphne du Maurier a Roald Dahl. Doma mám päť stôp veľkú maľbu Roalda Dahla. Viac nájdete na mojom Pintereste v albume Favorites.

4. Chceli by ste Potrhaná křídla ako film? Kto by mal hrať Josie...?
Áno, rada by som ich videla ako film či seriál. O tom, kto by mal hrať Josie sa spýtaj čitateľov svojho blogu. Kto by najlepšie stvárnil postavy v knihe?

5. Kto sú vaše obľúbené postavy v knihách?
V knihe V šedých tónech je mojou obľúbenou postavou Nikolai Kretzsky. V Potrhaných křídlach je to Jesse Thierry.

6. Píšete teraz niečo nové? 
Momentálne pracujem na novej knihe a som z toho naozaj nadšená! Odohráva sa v roku 1945 a  obklopuje ho veľké historické tajomstvo druhej svetovej.

9 komentárov:

  1. Takovéhle články miluju :) Já od Ruty ještě nic nečetla, ale chystám se na V šedých tónech, tak jsem zvědavá :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jé, to je hezké! Od autorky jsem četla zatím jen Potrhaná křídla a překvapilo mě, jak moc je to čtivé, i když se tam toho vlastně moc neděje. Ruta navíc působí jako hrozně milý člověk! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež sa mi tá kniha naozaj páčila, rýchlo si ma získala :)

      Odstrániť
  3. Skvělý rozhovor. Doufám, že novou knihu dopíše a vydá co nejdříve. Je to jedna z mých oblíbených autorů a obě její knihy ve mě zanechali dojem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa jej prvá kniha nikdy nelákala, nemyslím, že je to kniha pre mňa. Ale Křídla boli super :)

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.