streda 9. apríla 2014

Knižná spoveď 2


Tento projekt pochádza od Fanta light

Kupuješ si knihu alebo si ju radšej požičiaš? 
Väčšina kníh ku ktorým sa teraz dostanem sú recenzáky alebo sú to proste knihy, ktoré mám doma. Kým som blog nemala, tak väčšina prečítaných kníh pochádzala z knižnice.

Ako často si kupuješ knihy?
Vzhľadom k tomu, že mám doma kopu neprečítaných kníh, tak sa to snažím obmedzovať... Vrámci možností... V tomto prípade asi našťastie, nie sú také finančné prostriedky, aké by som chcela...
 
Dostávaš knihy na Vianoce, narodeniny, sviatky... ako darček?
Jasné. Nutne potrebujem toľko kníh, že čo iné mám dostávať?

Kde ich kupuješ?
Väčšinou v kamenných kníhkupectvách, ale párkrát som nakupovala aj cez internet.

Akú najvyššiu čiastku by si bola ochotná za ňu dať?
Zas preháňať netreba, časom sa knihy dostanú do rôznych akcii, na bazár... Za jednu knihu by som asi viac ako 15eur nedala...

Máš nejaký trik pri nakupovaní dobrej knihy?
Keď idem do kníhkupectva za účelom kúpy a nielen pokochania sa, tak viem, čo idem kupovať. Len raz som išla s tým, že niečo si idem kúpiť, ale nemala som vymyslené čo.

Čo je pre teba najdôležitejšie - autor, názov knihy, obal, krátky obsah, ktorý má väčšina kníh alebo niečo iné?
Všetko je dôležité. Akurát autor u mňa nerozhoduje, teda pokiaľ to nie je niekto, koho mám moc rada, alebo ho naopak neznášam... Inak obálka je prvoradá. Keď ma zaujme tá, knihu do ruky vezmem. Hoci sa stáva, že ju po prečítaní prvej vety anotácie okamžite vrátim :D

Riadiš sa pri vyberaní kníh radami známych alebo dáš na vlastný inštinkt a na to, čo ťa samotnú láka?
Spolieham sa na svoj inštinkt, málokedy sa zmýlim. Ale keď mi niekto niečo odporučí tak sa po tom väčšinou poobzerám a uvidím, či ma zaujme. Nečítam nasilu.

Čo robíš s knihami, ktoré si si kúpila, ale už ťa nebavia trebárs kvôli veku (napríklad detské knižky, dievčenské romány...)?
Predávam ich, dávam do súťaží, podarujem kamarátke alebo sesternici...

Požičiavaš si knihy od známych?
Občas. Keď je to kniha, ktorú nemusím mať nutne doma, ale rada by som si ju prečítala. Napríklad ako Hobit. Alebo ma presvedčí. aby som si ju kúpila (Divergencia)

Ako často chodíš do knižnice?
Kedysi som tam bola vkuse, teraz už len raz do mesiaca a požičiavam si minimum. Vlastne požičiavam hlavne babke.

Si tam "známa firma"?
Áno, obe tety ma poznajú a nemusím nosiť už ani preukaz (aj tak ho vkuse niekam zakladám a potom neviem nájsť).

Čo si prevažne požičiavaš?
Nakoľko mám toho hrozne moc, tak sa snažím požičiavať si pokračovania sérií, ktoré doma nemám, alebo samostatné knihy, ktoré by som si rada prečítala.

Ako vychádzaš s knižkami, ktoré si požičiaš?
Tak priznávam, že na tie z knižnice si dávam maličko menší pozor, lebo ich zničenie by ma menej mrzelo. Avšak ich nijako netýram :D

Vraciaš knihy včas alebo musíš za neskoršie vrátenie platiť?
Za tých niekoľko rokov, čo chodím do knižnice som dostala upomienku asi len raz. Myslím. Ak teda nerátam jednu za časopis, ale pri ňom som nevedela, že ten je len na týždeň. Akosi mi to uniklo :D

Chodia tam tvoji známi a rovesníci?
Rovesníci nejakí áno. Ale známi...? Teta so sesternicou pokiaľ viem, brat tam zájde občas, ale našim a babke nosievam knihy ja :D 

Keby si mohla, šla by si tam na brigádu?
Jasné, ale nikoho nepotrebujú. Raz som sa už pýtala :D

Máš z knižnice nejaký zaujímavý zážitok?
Možno. Nijaký ma ale nenapadá.
Si ochotná niekomu požičať knižku? 
Áno. Ale snažím sa len tým, ktorým môžem veriť.

Už sa ti stalo, že ti ju nevrátili alebo vrátili nejako poškodenú?
Našťastie sa mi nestalo, že by mi niekto knižku nevrátil, ale Päťdesiat odtieňov sivej sa mi vrátilo s odtrhnutým chrbtom knihy, ten som potom musela lepiť. Niežeby to v tomto prípade bola taká tragédia, okrem toho má dosť slabú väzbu. 

3 komentáre:

  1. Abych se přiznala, mám v plánu koupit pár ne zrovna levnejch knížek. =D Je fakt, že jsou to většinou docela extra knížky, krásná vazba, hodně stránek a tak podobně... =D No jo, takový ty knížky, u kterejch chce člověk to nejhezčí vydání, co si může dovolit... =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si poviem, že za to by som mohla mať toľko úžasných kníh :D

      Odstrániť
  2. Táto knižná spoveď vyzerá zaujímavo :D Možno sa do nej pustím, lebo vypĺňanie otázok ma baví :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.