štvrtok 17. apríla 2014

Etiketa & špionáž (Gail Carriger)

Originálny názov - Etiquette & Espionage
Séria - Etiketa a špionáž
Diel - prvý
Vydavateľstvo - CooBoo
Rok vydania - 2014
Väzba - pevná
Počet strán - 299

Anotácia

Naučiť sa správne ukloniť je jedna vec.
Naučiť sa správne ukloniť a zároveň pritom vrhnúť nôž je však niečo celkom iné.
Vitajte v akadémii pre mladé dámy!

Štrnásťročná Sophronia dokáže svoju úbohú mamu poriadne potrápiť. Rozoberanie hodiniek či lezenie po stromoch ju totiž zaujíma oveľa viac než to, ako sa treba náležite správať v spoločnosti – a jej rodina môže iba dúfať, že nikto nikdy neuvidí jej príšernú poklonu. Jej mama zúfalo túži po tom, aby sa z jej dcéry stala pravá dáma. A tak Sophroniu zapíše do Prípravnej akadémie mademoiselle Geraldine pre mladé dámy uhladených mravov.
Sophronia čoskoro príde na to, že jej mama ani zďaleka netuší, kam to vlastne svoju dcéru poslala. V škole mademoiselle Geraldine sa totiž mladé dámy pripravujú... na všetko. Okrem tanca, obliekania a etikety si osvojujú aj základy špionáže a učia sa, ako rozptýliť pozornosť protivníka alebo ho dokonca zniesť zo sveta – samozrejme, vo všetkom uplatňujú iba najzdvorilejšie spôsoby.
Sophroniu a jej kamarátov čaká strhujúci prvý rok na novej škole.

Obálka
Má svoje čaro. Ale tak akosi sa mi páčia v podstate všetky jednotlivé prvky, ale celok už menej. Všetko je krásne, ale spolu to stráca.
***

Táto kniha ma zaujala na prvý pohľad, ale nemala som nejaké prehnané očakávania. Avšak získala si ma od prvých stranách....


Nedajte sa odradiť tým, že Sophronia má štrnásť. Zapáčila sa mi okamžite. Veľmi sympatická, inteligentná, zvedavá, samostatne a rozumne zmýšľajúca. Musela byť všade, kde sa čosi zomlelo, nedbala na pravidlá a nebola to nijaká hlúpučká a naivná hrdinka, aké nájdeme v každej druhej YA. A to pritom bývajú oveľa staršie.
Mimochodom, tiež sa vám tak páči to jej meno? Ja som ho predtým ešte nikde inde nepočula.
Dimity bola tiež veľmi milá mladá dáma, ale s tým osudom, že som jej meno často čítala ako Dimitrij. Smola...

,,Drahá Preshea, nie je dobré vybrať si prvého manžela zo školy, ktorá vychováva zlovestných géniov," napomenula ju Dimity. ,,Je príliš ťažké ich zabiť."

Táto škola sa stáva oficiálne mojou druhou najobľúbenejšou (Rokfort mi nič neprekoná :D). Nechcem byť zlá, ale kam sa hrabú Akadémia sv. Vladimíra alebo Hex Hall? Do tejto by som nastúpila s nadšením. Okamžite. A to sa mi nestáva často, že by som si nejakú knihu zamilovala hlavne kvôli škole. Tuto sú užitočné a zaujímavé predmety! Moderné zbrane, pricípy klamania, správna otrava pre každú príležitosť, manipulácia, vydieranie, zapieranie a podobne... Tiež vám to znie tak dokonalo? Je to zaujímavé, užitočné a lepšie využiteľné, než renesančné umenie. Jedina chyba skvelej školy bola v tom, že bola na vzducholodi a ja mám strach z výšok. No ale čo. Nič nemôže byť dokonalé. 
Najlepšie bolo, že jediná riaditeľka - mademoiselle Geraldine - netušila, čo sa na škole vlastne vyučuje. Že to tak úplne nie je obyčajná škola pre mladé dámy. 
A viete čo? Vôbec by mi nevadilo žiť v tej dobe...

Sophronia prevzala velenie. ,,Dosť bolo rečí - utekajme!" Vyhrnula si sukňu a svoje slová hneď premenila aj na skutky, pričom nepociťovala ani štipku hanby za to, že jej chýbala jedna spodnička a celému svetu tak vystavovala na obdiv svoj členok.

Štýl, v ktorom to bolo písané bol taký elegantný, veľmi príjemný. Taký mám rada, človek tam musí byť vždy zdvorilý, je to fascinujúce.
Príbeh bol veľmi originálny, zaujímavý, nenáročný a dobre spracovaný. Čítalo sa to veľmi dobre, avšak úplne nedokázala dlhodobo udržať moju pozornosť. Akosi ma vedelo rozptýliť čokoľvek. Ale to je v pohode, pretože taký údel majú knižky, ktoré poslednú dobu čítam, už dlho som nečítala knižku, od ktorej by som sa nemohla odlepiť. Avšak čítanie som si rozhodne užila.
Každopádne, z tejto som vážne nadšená a jednoznačne ju odporúčam. Bola to moja prvá steampunková kniha a niečo mi hovorí, že nebola rozhodne posledná. Minimálne ďalšiu autorkinu sériu Parasol Protectorate by som si moc rada prečítala. A zatiaľ budem dúfať, že druhý diel tejto úžasnej knižky výjde v blízkej budúcnosti...
A na záver už len dodám, že by z toho bol perfektný film... Teda keby ho tvorcovia nepokazili.



Za poskytnutie knižky ďakujem spoločnosti Albatros media
Môžete si ju objednať TU

Kam ďalej?

12 komentárov:

  1. Po knižke som pokukovala dlhšie :) Vážne dosť ma odradil ten vek, ale asi svoj názor ešte prehodnotím :)
    Inak pekná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sophronia je v tomto podobná ako Harry alebo Percy. Tam tiež vôbec neprekáža nízky vek. A bola by škoda, keby si kvôli tomu prišla o takú skvelú knižku :)
      Ďakujem :)

      Odstrániť
  2. Knížku mám v plánu si někdy přečíst, hodně mě to téma zaujalo :). Jinak moc pěkná recenze ;).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite si ju prečítaj, stojí za to :) A díki...

      Odstrániť
  3. Ta druhá ukázka mě přesvědčila, že tohle si musím, ale fakt musím přečíst. Nutně. Tohle je přesně můj styl... =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som veľmi rada, že som ťa presvedčila. Tak to nezvaluj na ukážku :D

      Odstrániť
  4. Určite si to prečítam kvôli tomu 2. úryvku 8D Proste ma to brutálne zaujalo, aj keď som sa do tohto primárne pustiť neplánovala 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je super, že som ťa presvedčila :) O moc lepšie ako Archiv :D

      Odstrániť
  5. kniha ma zaujala už dávnejšie svojou obálkou, určite si prečítam. dík za recenziu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Už len pre tú krásnu farbu na obálke by som si ju kúpila :D Takto mám o pár ďalších dôvodov navyše :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.