utorok 17. decembra 2013

Kruh (Sara B. Elfgrenová & Mats Strandberg)

Originálny názov - Cirkeln
Séria - Engelsfors
Diel - prvý
Vydavateľstvo - Fortuna libri
Rok vydania - 2011
Väzba - pevná
Počet strán - 528

Anotácia
Apokalypsa začína v Bergslagene.
Engelfors. Anjelské bystriny. Pekné meno, spustnuté mesto. Uprostred ničoho, obklopené hlbokými lesmi, v ktorých ľudia neraz zablúdili a už sa nikdy nenašli. Raz v noci, keď sa mesiac sfarbí na krvavočerveno, sa v zrušenom zábavnom parku ocitne šesť dievčat. Nemajú nič spoločné. Nevedia, ako sa tam dostali ani prečo tam prišli. Čoskoro však pochopia, že ak chcú prežiť, musia spolupracovať.

Obálka
Moc sa mi páči. Obraz na nej mi pripomína nejaký obetný rituál a vypadá to perfektne.

Postavy
Sedem vyvolených. Sedem tínedžerov, ktorí mali zachrániť svet. A každý bol úplne iný. To sa mi páčilo.Minoo sa mi moc páčila. Minoo neznášala byť tínedžerkou. Najmä preto, že to znamenalo ustavičné stýkanie sa s ďalšími tínedžermi. Prísť deň čo deň do školy pre ňu znamenalo, akoby ju zakaždým násilím deportovali na inú planétu. Nemala si s jej obyvateľmi čo povedať. Nedokázala ani predstierať, že je jednou z nich, pretože netušila, ako sa to robí. Pocity, ktoré v tomto úryvku sú, úplne vystihujú tie moje, čo vysvetľuje, prečo som s Minoo cítila to zvláštne spriaznenie a naozaj som si ju obľúbila. Skrátka som s ňou mala dosť spoločné a dokonale som ju chápala.
Zdroj TU.
Idu som spočiatku vážne nemala rada, potom ukázala svoju ľudskejšiu stránku a dala vedieť, že má predsa len niečo do seba. Nevravím, že ju teraz nejako milujem, ale neprekáža mi. Opakom bola Vanessa, čo bolo ďalšie populárne dievča na škole a je to presne ten typ osoby, aké vážne nemám rada.
Tiež mi k srdcu neprirástla Rebecka. Pekná baba, taktiež obľúbená... a zakomplexovaná... Really? 
Zato sa mi páčila Linnea. Ten typ dievčaťa, ktoré to v živote nemalo na ružiach ustlané, vyrastala v drsnom prostredí a naučila sa byť silná.
Anna-Karin bola odmalička šikanovaná. Bola to outsiderka túžiaca po popularite a uznaní. To druhé chápem. Ale išla na to veľmi zúfalými spôsobmi.
Áno, opísala som šesť báb. Siedmy bol chlapec, Elias, ale toho sme si veľmi neužili, pretože umrel hneď v prvej kapitole, čo bola vážne škoda, pretože z toho, čo som sa o ňom dozvedela, to bol vážne milý chalan a nezaslúžil si to (s radosťou by som ho vymenila hneď za dve adeptky...). Bol mi sympatický, bolo mi ho moc ľúto. A o to viac ma naštvala celá tá faloš, pretože mnoho ľudí, ktorí ho predtým šikanovali, alebo sa tomu prizerali sa pretvarovali, ako ohromne trúchlia, ako je ho škoda a aký to bol úžasný chlapec...

Môj názor
Okej uznávam, že napísanie tejto recenzie bolo veľmi náročné, pretože kniha vo mne zanechala veľa dojmov a často krát som popri čítaní ani nevedela, či sa mi kniha vlastne moc páči, alebo ani nie. V tomto prípade nebudem vedieť všetky svoje pocity z tej knihy vystihnúť. 
Veľa krát sa stane, že striedanie pohľadov v knihe je rušivé. Tu nie. Bolo to tak akosi prirodzené, sedelo mi to tam. 
Zo začiatku ma to chytilo, čítalo sa mi to veľmi dobre, ale potom sa to začalo naťahovať a nejako si myslím, že sa to kľudne dalo zredukovať tak na polovicu.
Neviem. Toto je proste kniha, o ktorej ani neviete, čo si máte myslieť. Spracovanie nebolo vždy najlepšie, ale zase až dokonca netušila, proste ma to ani len nenapadlo, kto je vrahom. Pravda je, že v takýchto knihách to môže byť ktokoľvek, ale tuto tento dotyčný ma ani nenapadol, nepodozrievala som ho ani sekundu. Pokiaľ ho dievčatá neodhalili.
Nakoniec sa tak nejako stalo, že kniha bola pre mňa len o čosi vyššie, ako priemer. Asi za to môže tá zbytočná hrubka a to, že to bolo naplnené mnohými nepodstatnými informáciami...



1 komentár:

  1. Mne sa viacej páčil Oheň, rozhodne si ho prečítaj:) ale, tiež pekne komplikovaný :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.