streda 25. decembra 2013

Búrka - Uväznený v čase (Julie Crossová)

Originálny názov - Tempest
Séria - Búrka
Diel - prvý
Vydavateľstvo - Fragment
Rok vydania - 2013
Väzba - brožovaná
Počet strán - 332

Anotácia
Píše sa rok 2009. Jackson Meyer je normálny mladý chalan – študuje, má priateľku…
Má však schopnosť, o ktorej mnohí ľudia iba snívajú. Dokáže cestovať časom do minulosti. Nedokáže meniť ani ovplyvňovať budúcnosť a preto nehrozia žiadne paradoxy, ktoré by ohrozili časopriestor.
Je to pre neho len neškodná zábava. Až do chvíle, keď do Jacksonovho života vtrhnú dvaja neznámi muži a v zápase je jeho priateľka Holly smrteľne zranená. Jackson v zúfalstve skočí o dva roky späť, do roku 2007. Tento skok je však iný ako predchádzajúce. Jackson je v roku 2007 uväznený a nemôže sa vrátiť späť do prítomnosti. Znovu prežije prvé stretnutie s Holly a testuje svoje schopnosti – čoskoro však zistí, že jeho život obklopujú tajomstvá a prenasledujú ho "Nepriatelia času“, ktorí sa nezastavia pred ničím.
Komu môže Jackson veriť? A čo všetko je ochotný obetovať, aby zachránil Holly… a možno aj celý svet?

Obálka
Obálka má krásne farby, pekne zladené. Avšak tak, ako vie Ikar pokaziť obálky značkami Edícia svetový bestseller, tak to tuto pokazila značka Young adults. Neladí to s ničím a akurát to kazí. A nepáči sa mi fotka tej slečny. Na knižke Lenobiin slib vypadá o moc lepšie. Ale fonty písma sedia.
 
Postavy
Jackson bol otravný, ale mne viac-menej ľahostajný. Keby umrel v polke knihy, nijako by sa ma to nedotklo. Skôr naopak.

Holly sa mi vôbec nepáčila. Absolútne. Ani 009, ani 007. Poriadne mi liezla na nervy a ja som tak naivne dúfala, že ostane mŕtva... Tsss! 
Adam bol moc fajn. Inteligentný, racionálny, ale zároveň otvorený novým možnostiam, schopný uveriť aj neuveriteľnému. Stačilo pár dôkazov. Nebol z tých, ktorým môžete niečo aj pod nos strčiť a oni to budú radšej ignorovať, že však to proste nie je možné... 
Courtney som si tiež obľúbila. Milá baba. Škoda, že tam veľmi nebola. Je to škoda. Keby bola vymenená s Holly, hneď by bol príbeh o moc lepší. 
Nudný príbeh okorenil aj Jacksonov otec. Mal veľa tajomstiev a tak, takže aspoň čosi, vďaka čomu som sa mohla nútiť do čítania ďalej. Ale fajn chlapík. 
Ja však som v teame Nepriateľov času.


Môj názor
Aby som dlho nechodila okolo horúcej kaše, rovno poviem, že na tejto knihe som nenašla veľa kvalít.

Tak za prvé. Každý, kto píše knihu o cestovaní v čase, vymyslí niečo iné. V istých smerovch iné pravidlá a tak. Avšak po piatich sériach (a kúsok) Doctora Who mám už isté vnímanie času mám a všetky tie Wibbly-Wobbley, Timey-Wimey stuff (ja som si to nemohla odpustiť), dávajú zmysel. I keď to občas trvá. Ale pointa je všade tá istá. Dotyčná osoba sa vráti do minulosti a musí si dávať pozor, aby nespravil niečo, čo by mohlo prepísať dejiny alebo povedzme históriu nejakej osoby. Tuto to fungovalo asi tak, že Jackson sa presunul o pár hodín/dní/rokov dozadu... A nič. Akoby ste sledovali film. Aj keď to vidíte tisíckrát, ten Hulk
Lokiho tresne o zem aj dvadsiaty krát. Nič nezmeníte. Ste divákom, ale nemáte nijaký vplyv. Proste to tu nebola nijaká super schopnosť. Nemohli ste sa vrátiť do starovekého Grécka, spoznať Shakespeara, alebo byť pri zániku Zeme. Mohli ste tak prežiť smrť vašej sestry znova. Predstavte si, že sa vrátite do minulosti, dáte sa dokopy s osobou, po ktorej poškuľujete už dávno, vrátite sa do prítomnosti... A ono sa to nikdy nestalo... A je celkom možné, že vás dotyčná osoba ani nebude poznať. No vážne, aký to má zmysel? Proste to bola nuda.

Za druhé, spočiatku mi to pripomínalo knihu Den co den. Tá sa mi moc nepáčila, tak sa mi zdalo, že toto je o niečo lepšie, lebo to má nejakú tú zápletku. Nejaké to CIA, špióni, iní cestovatelia v čase a tak. Lenže zrejme Den co den malo iné kvality (ktoré si už nepamätám), pretože to dostalo vyššie hodnotenie a mám z toho lepší dojem než z tohoto. Čo je dosť úbohé. Pre túto knihu.
Za tretie, pri niektorých pasážach som a nudila k smrti. Je pravda, že takých posledných sto strán sa to zlepšilo... miestami. Bolo to lepšie, ale stále tam boli siahodlhé pasáže, ktoré keby sa tam nevyskytovali, tak to prinesie len úžitok.
Za štvrté, presladenosť. Tie romantické scény, boli niektoré až príliš. -"Amor vincit omnia." -"Čo to znamená?" -"Láska zvíťazí nad všetkým."... A ja som mala silné nutkanie zvracať.
Za piate, na začiatku sa rysovala akási nádej na zápletku, ktorá akosi rýchlo upadla.
Za šieste, bolo to chaotické.
Knihu vrámci možnosti zlepšovali aspoň Adam, Courtney a Jacsonov otec... Čo bolo zúfalo málo. A ešte sa mi páčil koniec. A tak to asi pre mňa aj skončilo, neviem, či budem mať nervy na pokračovanie. Nepatrím k tým, čo za každú cenu musia mať dočítané série.
A na záver... Asi som vás touto recenziou odradila. Ale sú ľudia, ktorým sa kniha páčila, takže ak vás táto kniha láka, skúste to. Vždy sa dá odložiť...


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Fragment
Vy si ju môžete kúpiť TU.

2 komentáre:

  1. Ja som z nej tiež mala zmiešané pocity, čítala som ju vyše troch dní, čo je u mňa fakt maximum a vo väčšine pasáži som sa nudila, no nebolo to až také zlé. Čítala som aj horšie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tvoje maximum je tri dni? Tak to si fakt dobrá :D Ja som ju čítala týždeň :D Ale zas som popritom dočítala aj VZA a čítala čosi z Teen idol :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.