utorok 3. septembra 2013

Praštený (Kevin Hearne)

Originálny názov - Hammered
Séria - Koniky železného druida
Diel - tretí
Vydavateľstvo - Laser books
Rok vydania - 2013
Väzba - brožovaná
Počet strán - 304

Anotácia
Třetí kniha série Kroniky železného druida. Thór, severský hromovládce, je víc než jen chvastoun a surovec - zničil nespočet životů a zavraždil spoustu nevinných. Vikinský upír Leif Helgarson je po staletích čekání připraven se mu pomstít, a tak požádal svého přítele Attika O'Sullivana, posledního druida, aby mu s odstraněním severského postrachu pomohl. Atticus se přes dva tisíce let řídil jednoduchou strategií pro přežití: držet se dál od chlapa, co metá blesky. Jenže v jeho domovské základně v arizonském Tempe začíná být horko. Schyluje s k upíří válce o území a přes hlavu už mu přerůstají ruští lovci démonů, kteří si říkají Kladiva Boží. Atticus a Leif se přese všechna varování a předzvěsti krutých následků vydávají na cestu do severské sféry Ásgardu, kde se spolu s vlkodlakem, zaklínačem a tlupou ledových obrů vrhnou do epického boje s drsnými valkýrami, naštvanými bohy a nakonec i Tupým Tvrďákem, co by pořád pouštěl hromy a blesky.

Obálka
Táto obálka sa mi zatiaľ z vydaných kníh páči najmenej (a to rátam do toho aj tie, čo u nás zatiaľ nevyšli). Pozadie je síce taktiež super, rovnako tak aj Fragarach (to je ten meč), ale tentokrát sa mi nepáči fotka...

Postavy
Moje ódy na Attikusa ste si prečítali už pri minulých dieloch a ani tentokrát som nezmenila názor na to, že je to absolútne skvelý hrdina. Ale v tomto diely mi pripomínal Sheldona a spol.(Netvrďte mi, že nepoznáte Teóriu veľkého tresku!). Zbožňoval komixy, chodil na Comic con a také veci, len nebol toľko otravný... Nie, v knihe sa to nestalo, len to spomenuli. A mne je zas o čosi sympatickejší :D Ale čo bolo úplne best - vymyslel si Star trek náboženstvo... Dvetisíc ročný chlapík... proste úžasné! :) Len on má takú smolu na tie uši... Ešteže nemá má len dve :D
A navyše bol v Asgarde z čoho som bola úplne nadšená (slabé slovo, bola som úplne vo vytŕžení :P), ako si isto viete predstaviť. Kľudne ma mohol vziať so sebou. Teraz sa môže postaviť do radu ľudí, ktorým závidím a postaviť sa priamo za Jane. Aspoňže Asgard nevypadal tak, ako vo filme. Ale to je jedno, lebo mojej hlave to môžem povedať aj tisíckrát a zakaždým v mojej mysli bol zlatý a nápadne sa podobal a vyzeral ako z filmu... Ja za to nemôžem! To Marvel ma tak zblbol...!
Ja som tu bola strašne rozpoltená. Lebo normálne Thora úplne zbožňujem a Odina mám tiež celkom rada (občas), lenže tu z nich boli úplní sviniari. Obzvlášť z toho Thora. Spravili tu z neho úplne nezvládnuteľného idiota, ktorý sa len vychvaľuje, všetko robí na vlastnú päsť a nikto ho nemá rád. Ktorý zabíja len pre potešenie a z nudy. Ale tak... každý musí mať nejaký koníček, nie? :P 
A tu som mala ten istý problém ako pri Asgarde. Je jedno, že Thor mal v knihe fúzy, u mňa to bol Chris Hemsworth a pritom s ním mal spoločné jedine meno a to, že bol severský boh hromu. Je jedno, že ľadoví obri boli fúzatí (áno, tí severania na ne boli akosi zaťažení :D), pre mňa vypadali ako Laufey. 
A Kladivo Boží treba vyhubiť ako nejaké nepríjemné škodce. Ktorými koniec-koncov aj sú :D
Žial, bol tu značný nedostatok Hala, toho som si predtým dosť obľúbila :)

Môj názor
Do tohoto dielu som sa púšťala s najväčším nadšením. Anotácia sľubovala niečo absolútne skvelé. A nebol to nesplnený sľub... Autor je ako Attikus, keď niečo sľúbi, tak to dodrží. Chápete, Asgard, Jotunheim, Bifrost, Mjolnir, Sleipnir, Fenrir, mraziví obri, temní elfovia, Thor, Odin... bola som z toho úplne paf. Len Loki očividne nie je dôležitý, lebo ten sa objavil v jednej vete. Pfff! 
Napriek tomu, autora som si neskutočne obľúbila. Podľa mňa je to nesmierne múdry muž. Prostredníctvom Attika dával skvelé rady, mal úžasné nápady a nepopierateľný zmysel pre humor. A ešte aj jeho postavy citujú Shakespearea. 
Neskutočne ma baví to, ako sa tam objavujú mnohí bohovia zo všelijakej mytológie, čí rôznych náboženstiev. Zážitok je vždy Mórrígan, ale tu bol úžasný aj pokec s Ježišom, hoci normálne nie som jeho veľká fanúšička.
Ale teraz ku knihe samotnej. Nemám jej čo vytknúť. Možno bola najviac neuveriteľná, ale to mi vôbec neprekážalo. Od predchádzajúcich dvoch dielov sa veľmi odlišoval - bolo tam kopu zmien a veľa nových vecí. Taktiež sa mi čítal rýchlejšie, čo mňa osobne veľmi prekvapilo. Bolo to proste úžasné, ja k tomu asi nemám moc čo dodať. Kniha skvelá, koniec rozhodne zaujímavý... a ja nutne chcem potrebujem štvorku!!!


Kam ďalej?

3 komentáre:

  1. Túto sériu si rozhodne raz zaobstarám 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vôbec som o tejto sérii nepočula určite si ju niekde pohľadám ;)

    je u mňa giveaway ;)) o moju obľúbenú knihu

    OdpovedaťOdstrániť
  3. určite si túto knihu raz prečítam :D opísala si to veľmi vtipne :D :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.