sobota 24. augusta 2013

V zajatí snov - Osudové rozhodnutie (Lisa McMannová)

Originálny názov - Gone
Séria - V zajatí snov
Diel - tretí
Vydavateľstvo - Fragment
Rok vydania - 2012
Väzba - brožovaná
Počet strán - 232

Anotácia
Janie si myslela, že vie, čo ju v budúcnosti čaká. A myslela si, že sa s tým zmierila. Ale neznesie pomyslenie, že sťahuje Cabela so sebou. Vie, že Cabel s ňou zostane, napriek tomu, čo vidí v jeho snoch. Napadne ju jediný spôsob ako mu dopriať život, ktorý si zaslúži - musí zmiznúť.
Budúcnosť, pred ktorou Janie stojí, má zrazu zlovestný háčik a jej možnosti sú ešte chmúrnejšie než si kedy vedela predstaviť. Úplne sama si musí vybrať medzi dvoma zlami. A jej čas sa blíži...

Obálka 
Celkom sa mi páči. Nie je to síce nijaké umelecké dielo, ale ani katastrofa. Font písma je skvelý, ale tvár by tam byť nemusela...

Postavy
Janie mi bola viac-menej ľahostajná. Ale nechcela by som mať jej schopnosť. Verím, že to nemala ľahké. 
Kábela (teda Cabela, chápete, sila zvyku :D) som mala vždy rada. Sympatický chalan.

Páčil sa mi Janiein otec. Som rada, že sa tu objavila nová postava, hoci tak pomimo, ale rozhodne poriadne "premiešal karty" a kopu toho v príbehu zmenil. Bolo to vítané oživenie.

Môj názor
Táto séria nie je nijaký literárny skvost, ale je to fajn oddychovka. Prvé dva diely si pamätám, že sa mi celkom páčili. Ak ste ich čítali, tak si nenechajte újsť ani tento. Hoci je zo všetkých určite najslabší.
A čo mi fakt vadilo bolo, že na začiatku nebolo nijaké to zhrnutie z minula. Ja som si z dvojky absolútne nič nepamätala (len Kábela :D) a tak som mala dosť veľký problém. Až do konca knihy som nemala ani šajnu o aké rozhodnutie, ktoré ma Janie urobiť, ide. Čo bol dosť problém.
Autorkyn štýl písania nie je nijako komplikovaný, čo môže, aj nemusí byť dobré. V tomto prípade sa prikláňam skôr k druhej možnosti. Veľa vecí mi tam chýbalo. A teraz nehovorím ani tak o dejovej stránke, ako po tej štylistickej. 
Kniha sa čítala ľahko a rýchlo, ale veľmi ma nebavila. Viem, že prvé dve knihy sa mi páčili viac. Myslím si, že séria by si zaslúžila nejaké lepšie ukončenie. Koniec sa mi proste nepáčil. A len tak medzi nami...




3 komentáre:

  1. Mne to prišlo ako predĺžený epilóg 2ky. Nič mi to skoro nedalo, nebola tam akcia ani zápletka riadna, sklamalo ma to veľmi. Ale až keď som došla na koniec knihy a zistila, že akože koniec a nič sa nedialo. Inak sa mi to čítalo dobre, štýl autorky je jednoduchý a milý, ale mala omnoho lepšie prepracovať dej, alebo nechať len 2 knihy.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. S tým štýlom písania si to vystihla, preto som skončila po jednotke.:D Inak, zhrnutia predchádzajúcich dielov by mali byť povinné.:D Tiež som často bezradná, teda, google to istí, ale...:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne to práveže zvykne strašne liezť na nervy, keď čítam knihy zo série po sebe... Takže by sa mali nejako prispôsobiť mne :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.