piatok 19. júla 2013

Knižný detektív TAG

Ako môžete vidieť, tento týždeň sa u mňa nesie v znamení tagov. Najnovšie som znova našla jeden zaujímavý, konkrétne na blogu Knižní útočište. Tak trochu sa to podobá na Knihobranie, len to má dvadsať bodov a iné témy. Ono pôvodne by to malo byť točené formou videa, ale na niečo také ja nie som, takže tu budú klasicky len obrázky a pokiaľ tu bude niečo konkrétne, čo vám mám na knihe ukázať, tak aj fotky. Ale fakt sa mi nechceli fotiť všetky knihy. Áno, áno viem, som lenivá, čo už :D

1. Kniha, ktorá má na svojom obale či názve "knihu"
Hneď na začiatok takáto otázka. Ako som sa prehrabovala v tej svojej knihovníčke, tak som už začínala byť zúfalá, lebo som nevedela nájsť žiadnu. A nemohla som predsa vynechať hneď prvú otázku, no nie? Ale potom som objavila túto knihu. Ešte som ju nečítala, vlastne zatiaľ nič od tejto autorky, ale aspoň som pre ňu našla využitie. Každopádne, je to jediná moja kniha na ktorej je kniha. 






2. Klasika
Jedinú klasiku, ktorú mi v knihovníčke nájdete, je práve päť kníh od Bronteových. Ani tie som síce nečítala, ale raz sa do nich pustím. Túto knihu mám v tomto staršom vydaní, ale stále vypadá veľmi dobre.












3. Obálka so zvieraťom
Tak tu som mala tiež problém. Prehrabávala som sa v knihovníčke a našla som len dve. Jednu s veľrybou a druhú s motýľom. Jedno lepšie než druhé. Ale vybrala som si túto. Jednak sa mi páčila viacej než tretia Ríša temnoty a jednak je veľryba na knihe netradičnejšia.








4. Kniha v cudziom jazyku
Tak tu už som nemala nijaký problém. Také knihy totiž u mňa nájdete. V angličtine mám tri knižky (neprečítané :D) a niekoľko ich mám aj v češtine, aj to sa ráta. Nakoniec som ale vybrala Soul screamers, aj preto, že má naozaj prekrásnu obálku. Zamilovala som sa do nej na prvý pohľad.







5. Kniha s trblietavým obalom
Tak tu som našla ďalšiu knihu v angličtine. Tu to nie je vidieť, ale v skutočnosti sa tie hviezdičky trblietajú, hoci nie že by to bola nejaká silná žiara. Len som u seba nevedela nájsť nič iné. 









6. Obal, na ktorom sú len písmená
Najviac k tomu má obálka Čistej nudy. Je na nej vlastne len voda a akási hviezda, ale to sa neráta. Skrátka som nemala veľmi na výber, jasné?










7. Kniha, ktorej je hlavný hrdina muž/chlapec
Tu som veľmi rozmýšľať nemusela, lebo ma okamžite napadol Cas z Anny krví oděnej. A ako sa hovorí, prvý nápad je ten naj, tak tu je :)










8. Najstaršia kniha v knihovníčke
Nuž áno, ďalšia Bronteovka. Toto vydanie mám z roku 1981, ale kniha sama o sebe je z roku 1926.










9. Kniha, ktorá nie je Young adlut
Tak tu som sa rozhodla dať môj najovší prírastok do mojej knižnej rodinky. Ja ti to vrátim vypadá veľmi dobre a moc sa na ňu teším.
(Berem späť. V priebehu písania tohoto článku mi prišla ďalšia kniha :D)





10. Obal knihy, ktorý je namalovaný (nie je na ňom skrátka fotka)
Tu som si mohla vyberať a vybrala som si Starčeka. Tá obálka sa mi páči veľmi a som rada, že ju mám.









11. Najhrubšia kniha
Tak tu som to mala jasné. V mojej knihovníčke je najhrubší Úsvit. Čo je mimochodom, zo série moja najobľúbenejšia časť. Čo sa týka kníh aj filmov.









12. Akákoľvek iná vec okrem knihy
Ja vo svojej knihovníčke mám kopu hračiek. Hlavne moje obľúbené z radu plyšových, ale aj moje dve barbie. Konkrétne tejto by som sa nevedela vzdať. Je síce v dosť zúboženom stave, ale Ivetka (jasné, bola som malá, keď som jej dala meno a potom som nemala to srdce meniť ho) je proste moja. V Brave raz bol tattoo rukáv a keď sa mi začal trhať, spravila som z neho pre ňu šaty. Opasok má z roztrhnutého náramku priateľstva a jej vlasy milujem. Samozrejme preto, lebo som ich farbila ja. Niekoľko krát fixkami a tak, má v nich milión farieb, ale fakt sa mi páčia. Keď sa nudím, hrám sa jej s vlasmi doteraz.  A tiež som ju raz "potetovala fixkou na cédečka, takže na jej boku nájdete akože leopardie škvrny a kopu ďalšieho. Ehm... to nebolo zas tak dávno :D

13. Kniha, ktorá napatrí do žiadnej série, stojí samostatne.
Zopár takých kníh samozrejme mám, hoci teraz už skoro všetky knihy vychádzajú v sériach. Ja som tu dnes vybrala Punkovú princeznú, ktorú mám moc rada... ako niektorí z vás Polibek pro Annu :D Je vážne skvelá a je v nej spomínaná dobrá hudba. Objavila som tam niektoré fakt dobré pesničky od Simple plan, ktoré mám veľmi rada a vždy po prečítaní mám chuť pustiť si Good Charlotte.





14. Obálka, na ktorej je oko
Ešteže mám toho Hostiteľa. Oko je aj na chrbáte knihy aj na obálke. A vypadá skvelo. 










15. Obálka, ktorá sa nepodarila
Tak tu som to mala jasné. Presne túto som dala aj v Knihobraní ako najškaredšiu obálku. Nechcela som sa síce opakovať, ale horšiu obálku naozaj nemám. Mám pocit, akoby som sa pozerala na nejaký katalóg u zubára. Nie, ďakujem.








16. Fiktívny/skutočný denník
Džinsový denník milujem, odkedy som si ho prečítala pred pár rokmi prvý krát. Proste som si ho musela zaobstarať. A nikdy som to neoľutovala. Patrí k mojim najobľúbenejším knihám. A samozrejme, je písaný formou denníku.








17. Obálka na ktorej je meč, či iná zbraň
Tak toto bolo fakt zlé. Nemám nijakú obálku, na ktorej je meč, našla som len Drozdajku so šípom. Stále lepšie ako nič.










18. Najpoškodenejšia kniha
Ja knihy neničím, takže u mňa veľa takých nenájdete. Ale chúďatko Päťdesiat odtieňov bolo mnoho krát požičiavané, ja som si to kúpila už čítané, väzba je dosť slabá... a tak sa stalo, že raz mi proste odpadol chrbát knihy. Ako môžete vidieť z fotiek, kniha je teraz už v dosť zúboženom stave, lepená, zničená... Ale aspoň vidieť, že ju nikto čítal.

19. Kniha s ilustráciami
Ako som už písala pri bode 9, došla mi práve ďalšia kniha, kde je tých ilustrácii až moc. Vlastne viac než textu. Ale to je jedno, ja už mám vybratý druhý diel Narnie. Až doteraz to bola moja jediná kniha s obrázkami. Aspoň myslím.






20. Kniha, ktorej názov sa začína na písmeno "Z"
Také u mňa nájdete. Zrodení pre smrť, Závisť, Zrada... Zamilovaní anjeli. S úžasnou obálkou. Krásnou, dokonalou. Milujem ju. 










8 komentárov:

  1. Ja by som Fifty Shades nepožičala nikomu, chudiatko kniha :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja po tom čo som prečítala tie Čriepky som si povedala, že od tej autorky už žiadnu knihu neprečítam tak sa mi nepáčila :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skvelý tag :) Chúďa Fifty Shades, ale v porovnaní s prefarbenou Barbie :D Bola si fakt šikulka :D Ach tie naše detské časy, u mňa to bolo podobne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zas až tak dávno to nebolo, čo som ju prefarbila :D Ale fakt sa mi to páči :D

      Odstrániť
  4. Tento TAG som chcela robiť aj ja a zatiaľ som ho všade videla ako video, čo sa mi celkom nepozdávalo, keĎže ja som ho chcela radšej napísať, ale nebola som si istá ako by to vyzeralo :) takže vďaka, že si bola prvá a ja sa teda na to odhodlám tiež týmto štýlom :) a nebudem jediná chvalabohu

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zaujímavý tag. :) Soul Screamers je veľmi dobrá kniha a aj Anna a Hry o život :) A Hostiteľa si chcem prečítať.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.