piatok 14. júna 2013

Démon z Hex Hall (Rachel Hawkinsová)

Séria - Hex Hall
Originálny názov - Demonglass
Diel - druhý
Vydavateľstvo - Knižní klub
Rok vydania - 2012
Väzba - pevná
Počet strán - 248

Anotácia
Sophie Mercerová si myslela, že je čarodějka. Proto byla ostatně poslána do Hex Hall, nápravného zařízení pro delikventy Prodigia, tedy čarodějky, kouzelníky, víly a podobné bytosti. To si ale myslela ale ještě předtím, než zjistila, kdože je vlastně její otec, a že Archer Cross patří k L´Occhio di Dio, které se snaží Prodigia vyhladit z povrchu zemského – a namísto dalšího polibku mu tak musela vrazit jednu pěstí. Že je čarodějnice si myslela do chvíle, než se ukázalo, že je démon. Velká moc však sebou přináší i velká riziko, a než vystavovat nebezpečí své blízké, bude možná lepší se jí zbavit... Co ale dělat, když se ukáže, že i její nové kamarádky jsou démoni a svou sílu rozhodně neplánují použít k žádným bohulibým účelům? Do toho se o Sophii začne zajímat
L´Occhio di Dio, a koho jiného za Sophií poslat než Archera. Ještě štěstí, že k němu Sophie už nic necítí. Nebo ano?

Obálka
Jednoznačne sa mi z celej série páči najviac. Áno, stále tá nesympatická ženská na nej, ale nevplýva to na mňa tak zle. Aspoň bez školskej uniformy :D Okrem toho, to v tom oranžovom vypadá fakt super :D


Postavy

Čím ďalej, tak si Sophie obľubujem viac. Je úplne úžasná! Tie jej hlášky! :D Ja sa na nich strašne smejem. Som si istá, že so Sophie by som si dobre rozumela :) Jediné, čo mi na nej vadilo bolo, že sa vkuse červenala. Kto sa toľko červená preboha? Niekto sa na niekoho pozrie, nemusí byť ani na ňu) a ona sa už červená. A tiež nemusela byť až taká tvrdohlavá.
Archer je stále také zlatko, či je Oko, Ucho, alebo pre mňa za mňa aj Nos. Akurát ho tam mohlo byť o čosi viac. A v podstate sa splnila moja teória, ktorou som sa predtým utešovala, že prečo je Archer Oko.
Naopak, bolo tu viacej Cala. Ten je síce milý, zlatý a všetko to, ale podľa mňa tam ani nemusel byť. Schopnosť liečiť mohla dať autorka niekomu inému, lebo inak mi príde ako tak trochu zbytočná postava. Trochu to tam pomotá, zamotá a všeličo iné, ale ja ho tam nepotrebujem. Je strašne zodpovedný, nudný, dobrý a vždy sa snaží robiť tú správnu vec.
Zato som si obľúbila Sophiinho otca. Je to taký sympaťák. Človek by si myslel, že keď je nejaký vodca Rady, že bude ako nejaký náš politik, ale nie.


Môj názor

Tentokrát sa dej neodohrával na Hecate Hall, ale v Anglicku v sídle Rady. Takže názov je tak trochu zavádzajúci.
Uff, No poviem vám, tých (neuveriteľných) odhalení, tam bolo viac ako dosť. Človek by si myslel, že už ho tam nič neprekvapí a Rachel zas príde s niečim novým. Bolo to fakt dosť náročné na moju psychiku, hlavne ak uvážime, že som to čítala v škole. Pretože som to tak trochu prežívala... ak ste čítali, chápete prečo. Ak nie, nepokazím vám predsa prekvapenie, no nie? Rachel si to na nás prichystala hlavne na konci a ja som šťasná, že knihy čítam pekne za sebou, lebo keby mám čakať na pokračovania neviem ako dlho, tak ma asi porazí.
A viete čo je na tejto sérii ešte také super? Nielenže je fakt skvelá a geniálna, ale aj riadne premyslená. Proste tu je vidieť, že autorka vedela, do čoho ide, že nestrielala len tak naslepo. Že nezačala písať niečo, čo si v polovici knihy rozmyslela a potom by sa kniha zvrtla na niečo iné. Je to dobré, plynulé a číta sa to naozaj ľahko a rýchlo.
A na ku koncu len dodám, že som fak zvedavá, čo si pre nás prichystá v trojke a neviem sa dočkať kedy ju dočítam...

A aké iné hodnotenie kniha môže mať, ak nie zaslúžený plný počet TARDIS?


Kam ďalej?

3 komentáre:

  1. To máš pravdu. Aj napriek jednoduchosti, s akou je celá séria písaná, vidno, že to má dobre premyslené a aj dialógy medzi postavami sú parádne premyslené. Taktiež súhlasím, že aj obálka je najlepšia táto.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Som strašne rada, že sa ti to páči 8) Tento diel je môj najobľúbenejší a obálka najkrajšia 8) No Cala si ešte užiješ v 3ke 8D ale aj mne prišiel zbytočný, aj keď odohrá svoju úlohu skvele 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Taky mám tuhle obálku nejraději. ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.