utorok 6. novembra 2012

Hry o život (Suzanne Collins)

Originálny názov - Hunger games
Vydavateľstvo - Ikar
Rok vydania - 2009-2011
Väzba - pevná
Počet strán - Hry o život: 272, Skúška ohňom: 288, Drozdajka: 292

Milujem tu sériu :) A pre tých, čo ste to nečítali - o čom to vlastne je?
Katniss je mladé šestnásťročné dievča, ktoré prišlo o otca a musí sa starať o svoju sestričku Prim a svoju mamu, ktorá sa po otcovej smrti zložila. Katniss žije vo svete Panem, ktorý je rozdelený na 12 obvodov a Sídlo. To každý rok usporiadúva tzv. Hry o život, kde sú dve deti z každého obvodu - chlapec a dievča od 12 do 18 rokov. Tých potom zatvoria do Arény, kde majú bojovať proti sebe. výťaz môže byť len jeden. A práve Katnissina malá sestrička bola vybratá za 12. obvod a tak sa Katniss za ňu dobrovoľne prihlási. Spolu s ňou vyberú aj Peetu Mellarka. Podarí sa im prežiť Arénu?

Môj názorKniha ma prekvapila, čakala som, že ma bude baviť menej. Bola som z nej však unesená a Katniss som si rýchlo zamilovala. Jej sila je úžasná :)
Prečítala som všetky tri, ale práve Hry o život sa mi páčili najviac. A čo sa týka filmu? Ten som si pozrela, ale trochu ma sklamal. Strašne veľa vecí vynechali a vadili mi aj tie záblesky, a posledný boj s zmutovanými psami... :)

Hry o život

Skúška ohňom

Drozdajka

4 komentáre:

  1. Prekrásna séria, nemám čo dodať, dobre napísané knihy, v ktorých po každom ďaľšom prečítaní nájdem niečo nové :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nečítala som, ale plánujem. Úžasná recenzia. Film som videla a celkom ma bavil, ale tvoja recenzia ma utvrdila v tom, že tie knihy sa naozaj oplatí kúpiť.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tá kniha je nenormalne dobra,som ju dovtedy nespustila z ruk kym som nedocitala,moja fantazia sa zapla a pracovala na plne obratky....to sa mi este ozaj nestalo aby som si po precitani strany vsetko predstavovala a to som vtedy este film nevidela.samozrejme ako pises ma potom film sklamal.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. takže- Hry o život a aj celá séra vôbec je moja najoblúbenejšia séria vôbec :.) milujem spôsob písania autorky. od tej knihy som sa nemohla odtrhnúť pokiaľ som to nedočítala. vždy keĎ si to prečítam znovu nájdem niečo nové, niečo čo som si pred tým nevšimla. po pravde aj mňa film sklamal, ale keďže už vyšiel aj film na druhú knihy musím povedať že je dokonalý. S jednotkou sa to nedá ani porovnať, je to proste dokonalá kniha, ktorú si treba kúpiť :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.